Fråga: Antalet touch-punkter

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av ivind, 13 maj 2012.

1. ivind

ivind Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag fick precis min xperia s tillbaks efter att gula fläcken blev reparerad, och efter att jag fick tillbaka den så var det några konstigheter med touch-en. Ibland så kunde jag inte trycka på knappar, och telefonen tryckte på grejer av sig själv, men det försvann efter en restart.

Jag ladda sedan ner en touch test app och på min så kan jag få omkring 7 punkter samtidigt innan några börjar försvinna, men det som är konstigt är att jag kan inte ha 4 i "rad". Om jag har men än tre på samma horizontella eller vertikala håll så börjar den första flimra lite och sedan försvinna.

Hur är det med era skärmar?

2. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag har lyckats ha 10 fingrar samtidigt på skärmen som testet registrerar men då flimrar och försvinner det tionde eller nionde fingret titt som tätt.

3. zelxi

zelxi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Har också lyckats hålla 10 fingrar på skärmen, vet inte riktigt hur jag ska få det över 10 när man har 10 fingrar som princip täcker över hela skärmen :P, va ju redan svårt att få 9. Använde multitouch tester för detta.

4. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

summa sumarum.. reparationer av sådana manicker är helt slöseri med tid och tålamod. Det är inte en Ikea-bänk som man kan skruva loss o sätta ihop igen utan problem. Trist o höra btw!!