Anteckningar till dator

Diskussion i 'Blade' startad av DavidSjj, 17 okt 2012.

1. DavidSjj

DavidSjj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle vilja flytta över alla anteckningar från det förinstallerade programmet "Anteckningar" i telefonen, till datorn. Kan man flytta över alla samtidigt på något sätt? :)
    Det är många så vill helst inte skriva av alla eller kopiera en och en.

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 934
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Hej och välkommen DavidSjj!

Nu vet inte jag ifall den appen har blivit något uppdaterad från android 2.2 till 2.3.5 och vet inte vilken version av android du själv använder?

Fick ta och testa på sambons telefon då jag själv inte har den appen på min. Hon har Swedish Snow RLS6 (2.3.5) på sin och där öppnar man appen och trycker på MENU och väljer Exportera.
    Nu kommer en ny ruta upp där det står "Exportern utförd, Textfilen exporterades till "/sdcard/notes"".

Därefter tog jag och kopplade telefonen till datorn och aktiverade usb-lagring för att komma åt sd-kortet från datorn. Och på sd-kortet ligger där mycket riktigt en mapp som heter "notepad" och i den finns filen "Anteckningar_20121018.txt".
    Det som händer är att appen exporterar ALLA dina anteckningar till en och samma textfil. Så med andra ord är det bara att klippa och klistra ifall du vill ha dom som separata antekningar.

Ett tips är att spara alla som vanliga textfiler och bara öppna med t.ex. ES file explorer.

Lycka till.

3. DavidSjj

DavidSjj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack!:)

Jag använder android 2.2. och telefonen är inte rootad.
    När jag öppnar appen och trycker på "Menu" så står det "Lägg till anteckning" och "Radera alla". Hittar varken "Exportera" eller något sätt att spara anteckningarna som vanliga textfiler.
    Så det verkar inte gå att spara anteckningarna på datorn.
    Ska försöka roota telefonen, så vill spara allt som finns på telefonen, på datorn innan.

4. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Allmänt tips från mig är att använda Myphoneexplorer & MyPhoneExplorer Client(android-klienten innehåller även en anteckningsapp), och sen finns samma pc-program som man kan synka mot. Mycket smidigt.

Programmet synkar sms, bilder, filer, anteckningar, kalender, kontakter etc. Man kan skicka SMS via datorn via telefonen etc. Lite fluff, mycket funktion. Synkning via Wifi, bluetooth & USB.

Du kan långtrycka i dina anteckningar, kopiera allt och flytta över dem till myphoneexplorer-appen en efter en och sen hålla allt synkat, mycket smidigt tycker iaf jag. (så kan man glömma anteckningar som ingår)

Men detta svarar inte på det du önskar tyvärr....