Anteckningsapp som synkas

Diskussion i 'Applikationer' startad av Dalarna, 27 september 2011.

1. Dalarna

Dalarna Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Letar en anteckninsapp som du kan skriva upp t.ex. en matlista och sedan kan bocka av alt. stryka på något smidigt sätt när du har hämtat det du ska ha eller liknande. Det finns det ett urval av, har dock inte hittat det jag söker riktigt ännu.

Min kära flickvän har en iPhone (jag vet.....) och skulle hemskt gärna vilja synka denna anteckningslista mellan våra två enheter. Alltså en app som funkar cross plattform. Om det behövs en server att lagra anteckningen på så har jag tillgång till FTP-server. Skulle vara sjukligt smidigt om vi båda kan addera på listan så fort vi kommer på något vi behöver om någon av oss är på jobbet och den andra är ute på vift, istället för att spendera timmar i telefonen eller smsa varje gång du kommer på något och riskera att glömma.

Något som kan peka mig i rätt riktning? :)

2. edge

edge Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

gtask som synkar mot google listor. Borde gå att hitta någon liknande app för iphone som också synkar mot google listor

3. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Evernote är ju populärt. Har även listor med ikryssning numera.

Sent from my GT-I9100

Last edited: 27 september 2011
  4. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

OurGroceries använder jag. Du kan fylla i listan i mobilen/på nätet och synka till alla du vill. Riktigt bra som handlingslista där den ena kan sitta hemma och fylla på medan den andra går omkring i butik och kryssar av :)

5. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

+1
    Och det går naturligtvis lika bra att skriva in "reparera båten" som att skriva "mjölk", passar perfekt i "att göra"-inköpslistan :)

6. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Remember the milk kör jag, har tipsat om den tidigare men värt att upprepa. Man kan ha var sitt konto och ändå ha gemensamma listor som syns hos båda. Funkar på Android, iphone och på webben, visserligen kostar telefon-verisonen pengar men jag tycker definitivt det är värt det.

En till bra finess är att tjänsten tillhandahåller kalender-feeds som du kan länka till i din google-kalender så syns alla uppgifter som har deadline i kalendern.

7. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Själv använde jag Wunderlist men jag fick inga notifikationer så jag avinstallerade den, nu använder jag evernote och kom på att jag borde istället skriva mina möten och sånt i kalendern, och mina "att göra lista" i evernote och det fungerar perfekt :)

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

8. Dalarna

Dalarna Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Evernote såg nog roligast ut, ska kika lite på det!

Tack för alla tips!