Använda Gtalk med msn

Diskussion i 'Allmänt' startad av wizzler, 16 jul 2009.

1. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nyligen har jag märkt hur bra google talk app'en är på androiden, så jag tänkte använda den tillsammans med msn. Genom att koppla en transport till msn med Jabber/XMPP så kan man få igenom kontakterna direkt från ditt live konto. Dock stöter man på snabbt problem som att kontakter som du har tagit bort (sen du började använda msn) försöker läggas till. Detta beror på att Om personen du har på kontaktlistan inte har tagit bort dig, så tas alltså kontakten inte bort helt.

Men det är kanske inte lika viktigt som att få själva själva gtalk app'en att fungera med transporten.
    Alla msn kontakter listas men när man väl trycker på kontakten så krashar gtalk. Däremot fungerar det med 3rd party app's som jabiru.

Har några fler på forumet försökt samma sak? Finns det någon lösning på G från Google? Vad hände med den här IM klienten? http://www.mobileindustryreview.com/2008/10/multiple_clients_on_android_im_application.html

2. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag rensade gtalk listan genom att blocka alla användare som jag inte riktigt längre har.

Nu återstår det bara för Google att fixa gtalk så att den fungerar som den ska.

Var kan man submitta buggar/feedback på gtalk för android?

3. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER