Använda mobil som "gopro" vid mc-köring!?

Diskussion i 'Google Pixel 6' startad av Mr.33, 6 feb 2025.

1. Mr.33

Mr.33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej, då jag äger en Pixel 6 och hittar inte riktigt vart man ska lägga det annars. Funderar på att använda min Pixel 6 som "gopro". Tänkte något i stil med de som på bilden samt någon mikrofon. Hur många enheter kan man ha igång samtidigt via bluetooth eller är det kanske bättre att koppla in sig via USB-C uttaget, går det överhuvudtaget?

Tänkte köra med en annan mikrofon då jag tror att telefonens mikrofon lär spricka när man kommer upp i lite fart

Tacksam för svar och feedback

GoPro.jpg mikrofon.jpg

wilmervesstrom gillar detta.
  2. FredrikTheRabit

FredrikTheRabit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    219
    Microfon via usb C går bra , ska du ha den på hjälmen så är det inga konstigheter , men på styret så kan det uppstå problem då vibrationerna förstör gimbal/stabiliseringen i kameran efter en längre tids period

Mr.33 gillar detta.
  3. Mr.33

Mr.33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Ok, tack :) Tänkte köra det på hjälmen eftersom du det du säger att de kan förstöra telefonen om man inte har rätt grejer för att motverka vibrationerna. Har du testat att köra en sådan på hjälpen? Samt kommer mobilens mikrofoner ta skada av att jag kommer filma med telefonen?

4. FredrikTheRabit

FredrikTheRabit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    219
    Går köra på hjälmen men vid 90-100 km/h så börjar mobilen bli som ett litet segel den drar gärna med sig huvet bakåt, dom borde hålla men mer orolig för vatten och alla insekter som blir mosade på mobilens baksida efter några mils körning , använd ett skal och kameralins skydd så blir det smidigare med rengöring blir mycket skit på linsen

Mr.33 gillar detta.
  5. Mr.33

Mr.33 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har skal och skydd för linsen redan ska beställa hem lite grejer nu och testa. Har du något annat tips på mikrofon eller tror du den funkar?

6. wilmervesstrom

wilmervesstrom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hur är det med körsäkerheten?