Använda telefonen som trådlös mus och tangentbord

Diskussion i 'Applikationer' startad av Hultner, 8 jan 2011.

1. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej jag vill kunna använda min telefon som en trådlös touchpad och tangentbord till min dator. Mina krav är att den fungerar på Mac, Windows och helst på Linux också, om den går över VNC-protokollet (utan att faktiskt vara en vnc viewer som visar desktopen) så är det ett stort plus.

Jag har testat RemoteDroid men den appen sög riktigt hårt, för det första så laggade den när man rörde musen och knapparna var gömda när man hade tangentbordet uppen och sen var server appen irriterande(på mac i alla fall) då man inte kunde bli av med den utan bästa man kunde göra var minimera till docken. Så den var ett stort nej för mig. På iPhone har jag en favorit som heter Hipporemote Pro ( http://hipporemote.com/ ) om det skulle finnas något liknande eller bättre till android skulle jag vara mycket tacksam, den har alltid fungerat perfekt för mig, aldrig laggat, aldrig gömt musknapparna, ser ganska snygg ut, går över vnc-protokollet så man behöver ofta inte ens installera något på datorn.

Ett annat stort plus som jag aldrig har sätt på iPhonen skulle vara om den gick om bluetooth också.

2. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Den här skrev jag om förut.

3. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar najs, hoppas den laggar mindre än remotedroid. Synd att där inte verkar finnas någon gratisversion som man kan testa. Även om 7kr inte är några pengar så är det inte så kul att betala för massa apps som man inte kommer använda för att de är kassa.