Fråga: Använda Verisure larmsystem utan abonnemang?

Diskussion i 'Off Topic' startad av jadand, 27 jun 2022.

Taggar:
  1. jadand

    jadand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Har nyss avslutat Verisure abonnemang och ska nu kika på annan lösning.
    En fundering uppstod. Är det möjligt att använda Verisure hårdvara på något sätt eller är de låsta helt till Verisure?
    Kanske enklast att riva ner och ersätta med annat men synd att ta bort grejor som funkar.
     
  2. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Det kan vara möjligt att använda Verisures hårdvara med en annan larmsystemleverantör, men det beror på vad för typ av hårdvara det handlar om och om den är kompatibel med den nya lösningen. Verisure har en egen plattform och det kan därför vara svårt att integrera deras hårdvara med en annan leverantörs system. Därför kan det vara lättare att installera en helt ny lösning och använda Verisures hårdvara som reservdelar eller sälja den vidare. Det är dock viktigt att komma ihåg att Verisures hårdvara kan vara låst till deras plattform och därför kan det vara svårt att använda den med en annan leverantör.

    Det är alltid en bra idé att undersöka om det finns några begränsningar eller restriktioner på användningen av hårdvaran innan man försöker använda den med en annan lösning. Det kan också vara bra att kontakta Verisure och fråga dem om det är möjligt att använda deras hårdvara med en annan larmsystemleverantör. De kan ge mer information om eventuella begränsningar och om det är möjligt att använda hårdvaran på det sättet.
     
    jadand och Kristy gillar detta.
  3. jadand

    jadand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Tack för input.

    I mitt fall har det blivit så att jag plockar ner Verisures grejor och ersätter det med annat mer öppet system.
     
    Kristy gillar detta.
  4. TheMuffinMan

    TheMuffinMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2020
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    32
    Jag avvänder mitt verisure system efter uppsägning. Fungerar på samma sätt förutom kopplingen till larmcentralen. Jag har tillgång till min mobil hela dagarna och skulle tippa på att jag är lika snabb som deras "larmcentral" om något skulle hända.

    Kostade cirka 300:- för att "låsa upp" för att det skulle fungera utan deras koppling. Man använder alltså fortfarande deras app.
     
    Kristy gillar detta.
  5. jadand

    jadand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Var det någon extern tekniker som låste upp eller hur löste du den biten. Verisure har inte informerat att det skulle gå att använda systemet utan koppling.
    När jag sa upp avtalet fick jag tre olika "deals" för att jag skulle vara kvar som kund. Efter jag tackat nej till första kom ett nytt, osv. Kändes inte seriöst av dem, då vi varit kunder lång tid och bara för att vi väckte frågan om avslut så skulle vi få helt nya avtal med mycket billigare kostnad.
     
  6. TheMuffinMan

    TheMuffinMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2020
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    32
    Jag ringde till deras support så löste de över telefon bara. Nä känns inte alls seriöst. Prova ring igen och säg att du vill låsa upp det då en bekant gjort det för en "servicekostnad".
     
    Kristy gillar detta.
  7. jadand

    jadand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Tusen tack, då kanske grejorna kan komma till användning igen. :):):):)
     
  8. TheMuffinMan

    TheMuffinMan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2020
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    32
    Lycka till! Bara beställa nya skyltar sen är allt som "vanligt" igen :)
     
    jadand gillar detta.