Använda X5 som modem

Diskussion i 'Ideos X5' startad av ÅkeW, 25 maj 2011.

1. ÅkeW

ÅkeW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Hur använder man X5 som modem.Via usb eller vifi.
    Någen som kan hjälpa mig.
    mvh ÅkeW

2. sentiment

sentiment Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vadå för modem?
    Jag antar att du menar wifi-tether? Alltså att du kan använda din mobils 3g och surfa på datorn via den?
    Det fanns inte "inbyggt" i x5:an, hörde dock att det kom en OTA-uppdatering idag som kanske har den funktionen tillagd.

Annars kan du som jag gjorde, roota telefonen och byta ROM till B160 som finns på xda (se länken nedan) för att få det att fungera:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059753

B160 innehåller den uppdaterade kärnan som tillåter wifi-tethering.

Last edited: 25 maj 2011
  3. sebgus

sebgus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Via USB-kabel funkar det också fint. Tycker telefonen blir så varm när man kör WiFi-tethering.

Du kopplar mobilen till datorn. Sen går du till "Inställningar" -> "Trådlöst och nätverk" -> "Internetdelning och mobil surfpunkt" -> bocka i "USB-sammanlänkning".

Då borde det funka. Om du kör windows 7/Vista så behöver du inte några drivrutiner för det. XP kan dock ha lite problem med det och kan behöva drivrutiner, men det kan jag tyvärr inte bekräfta.

4. ÅkeW

ÅkeW Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Nu har jag hittat ett program som heter PDA Net som gör att jag kan använda mobilen som modem. Jag kan välja om jag vill köra med kabel via USB eller utan sladd via Blutooth.Det funkar jättebra.
    mvh ÅkeW