Användarvänlighet

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Qurt60, 11 apr 2010.

1. Qurt60

Qurt60 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först ska sägas. Jag trivs utmärkt med min P1:a som funkar bra för mina behov. Men nu blir iFånarna allt fler i min omgivning och alla är lika lyriska över allt man kan göra med iPhone och hur otroligt enkelt och användarvänligt allt är. Det finns inga gränser för alla positiva egenskaper en iPhone har.
    Jag har värjt mig för alla argument med motivet att P1 räcker för mina behov. Men nu börjar jag fundera på att ge mig in i pekskärmsracet.
    Men jag tycker mig finna en del nackdelar i iPhone-konceptet och köper inte att den skulle vara överlägset ALLT annat på marknaden. Kikan därför nyfiket på Android och då kanske mest på X10.

Men hur är användarvänligheten? Är den lika enkel och lättbegriplig som iPhone? Ska sägas att jag lever i PC-världen och trivs där.

2. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja, jag skulle definitivt säga att Android är användarvänligt.
    X10 är min första smartphone/pekskärmsmobil och jag är mycket nöjd.
    Vissa saker tycker jag dock är lite konstiga. tex kan man inte välja en mp3 låt som ringsignal från inställningar där man väljer standardringsignaler. Utan man måste spela upp låten i x10:s mediascape och där välja "ange som ringsignal". Några sånna saker typ.
    Annars mycket bra!

3. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag bytte från P1i till X10 och jag måste säga att jag blev mer än nöjd. Den är långt mer användarvänlig än en P1:a enligt min mening.

4. Qurt60

Qurt60 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Coopdeo.
    Har altt du kunde göra med P1:an, tex synka med Outllook mm fungerat även med X10:an?

5. Smoother

Smoother Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt recensenter är iPhone inte överlägsen, App-store däremot är det som iPhone har som är överlägset. Om du vill ha en användarvänlig telefon ska du nog sikta på HTC Legend/Desire. Dom har båda fått ungefär 9/10, 10/10 i användarvänligthet av alla recenter men där ligger också iPhone. Tror X10 också hade legat där om det inte var för den lite segare skärm uppdateringen och de half sega funktionerna Mediascape och Timescape.

6. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hämta appen ringsextended och när du ska välja tex ringsignal, meddelande signal eller larm så klickar du på ringsextended när alternativen kommer upp och då har du alla dina låtar där och kan välja dom :)

7. coopdeo

coopdeo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har aldrig använt Outlook, då jag håller mig till Gmail. Det är kanske därför jag är så nöjd med min Googlemobil. Men telefonen kommer ju med ett antal Synkprogram för MS-program så jag antar att det borde gå smärtfritt.