Fråga: Använder ni fortfarande er N7?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Cee, 12 juni 2013.

1. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag talade tidigare rätt stort om N7ans alla möjligheter. Vad jag använder den till i yrket och privat, hur smidig den är att ta med, den var med vad jag än gjorde hemma etc.

Nu insåg jag att jag knappt rört den på flera veckor. Jag har släpat den till och från jobbet ett bra tag nu men de faktiska användningsområdena har blivit mindre och mindre. Hemma blir den mest liggande med, vet inte riktigt vad den fyller för nytta där längre faktiskt.

Tror att köpet av min Galaxy S4a blev lite spiken i kistan för den men jag ska inte säga säkert ändå. Kan vara så att jag bara intalade mig om nyttan just för mig i början, prylnörd som jag är.

Hur ser det ut för er? Används eller samlar den bara damm?

2. michap

michap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Jag använder den dagligen, till nästan allt jag tidigare använde min Gnex till. Faktiskt tycker jag att den är såpass smidig att jag tvivlar på att jag kommer byta ut min telefon på ett bra tag, snarast blir det en ny Nexus 7 när nästa modell kommer. Telefonen används nästan bara för internetanslutning på min Wifi-only 7:a. Om 3G-varianten av nästa 7:a stödjer röstsamtal så kanske jag skippar telefonen helt.

/Micha

3. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag använder min dagligen, både hemma och på universitetet. Jag tycker att det är väldigt smidigt att ha på skolan så man kan googla eller få hjälp på Wolfram Alpha. Visst kan jag använda telefonen för att söka information också, men jag tycker det är bra med en lite större skärm så man slipper scrolla så mycket.

Om jag bara ska surfa hemma slår jag hellre på plattan än datorn. Vid resor använder jag hellre plattan än telefonen för underhållning, dels för att den har större skärm och dels för att den har bättre batteritid.

De enda tillfällena jag egentligen använder telefonen mer än plattan är om jag inte har tillgång till den. Jag trivs väldigt bra med min fortfarande.

4. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Intresset för min N7 sjönk några veckor när N4:an kom till familjen. Men nu är N7:an igång och används ofta så alla är glada igen :)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

jag köpte min innan jul och använde den första veckan sen besannades min misstanke om plattas totala meningslöshet... nu anvädner sambon den ist.

6. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Har inte heller använt den lika flitigt senaste veckorna, men det är nog för att jag varit upptagen med annat. Använder den som mediaspelare i hemmet samt så surfar jag med den innan jag lägger mig.

7. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Så ser det ungefär ut för mig med. Mobilen är i stort sett tom på spel och appar. Jag använder den till att ringa och SMSa samt Wifi Hotspot. Kommer det en ny version av Nexus 7 med möjlighet att ringa så kommer jag skrota mobilen helt. Jag gör allt på plattan nuförtiden och den hänger med överallt. Har en liten nätt axelremsväska där Nexusen får plats i och det är väldigt smidigt och praktiskt tycker jag. Det är inte så bökigt och omständig med en väska som det kanske låter. Jag märker inye av väskan. Kan jämföras med en extra stor ficka.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

8. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Använde den rätt frekvent när jag olyckligtvis ägde plastskräpet S3, men sedan jag skaffade min sexiga HTC One har jag inte använt N7an mycket alls. Kanske högst två timmar per vecka..

9. gripen

gripen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Varenda dag. Min N7 har förbättrat batteritiden på min GNexus (!) högst betydligt har jag märkt. Vete tusan hur det går till. Nån som har en teori :P

10. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Haha jag vet! Det gör under för batteritiden. Är alltid sugen på att skriva det i trådar om hur man får mer batteritid ;)

Skickat från min Nexus 4

11. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Haha, en liknande tanke har senaste tiden börjat gro i huvudet men inte mognat riktigt förens jag läste detta.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk HD

12. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Använder min till och från. Den har dock blivit mer liggandes för att samla damm sen jag skaffade min One. :-P

Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta

13. Degauss

Degauss Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Efter att ha köpt en Nexus 10, har min 5-årig dotter tagit över min N7. Jag anväder den bara när jag ska installera apps till henne.

14. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Allt jag använder min Nexus 7 till är att förse den med ström. Den ligger bara och samlar damm på skrivbordet, dags att sälja?

15. Nightdriver

Nightdriver Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Använder min dagligen. Facebook, film och tv-serier, spel, internet, Skype, U name it....! Mobilen blir liggande efter jobbet, tas bara fram om man ska fota något.

16. tompan

tompan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Jag köpte N7 när den släpptes i Sverige och har använt den i princip dagligen sedan dess. Min Tab 10.1 som jag har genom jobbet använde jag tidigare flitigt även privat, men den startar jag sällan numera. N7 är långt mycket smidigare. Funderat lite på 3G-versionen, men har samtidigt klarat mig bra på att surfa med den via mobilen när det behövts.

17. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Använder den rätt ofta, varje dag använder den istället för mobilen.
    använder till: surfa, spela spel, podcast/spotify, sociala medier.
    använder innan jag går lägger mig, när jag ser på tv, ibland när jag lagar mat. surfplatta är det enklare kolla upp saker än starta datorn eller liknade, mycket smidigare om man ska vissa saker, gillar app formatet (alltså appar istället för program) sen använder jag den när jag reser, grym batteritid... även vid hård användning

18. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Köpte min från USA strax efter release. Använder den varje dag. Tar även med den när jag ska bort ibland tack vare det smidiga formatet. En riktig superplatta :)

19. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag använder också min N7:a dagligen. Har en Samsung Galaxy Tab 8.9 sedan tidigare som jag inte använder lika ofta nu. N7:an känns smidigare till formatet och hänger med överallt. Är nu på jakt efter en till N7:a till femåringen. Antingen blir det en begagnad 32 GB om det dyker upp en till bra pris, annars får femåringen överta min platta och jag köper nästa version som förhoppningsvis ska komma nu i juli.

20. Cubenga

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Ja, vi får hoppas på en ny version i juli. Kan iofs dröja nån månad innan den kommer till Sverige men man kan ju alltid importera. Om och när en ny N7:a kommer så antar jag att Asus står för tillverkningen igen men det kanske inte är en självklarhet?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2