användning av clockwork-backup?

Diskussion i 'Blade' startad av jaiken, 22 feb 2011.

1. jaiken

jaiken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån som vet om man på ett enkelt sätt kan använda en "clockwork-backup" på en annan blade?

Är det bara att kopiera mappen med ett datum på in i den andra telefonen eller?(då menar jag naturligtvis in i backupmappen på den andra telefonen)

Last edited: 22 feb 2011
  2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

jaiken gillar detta.
  3. jaiken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vore grymt om du hitta den...! :)

4. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Var denna tråden jag tänkte på. Men verkar inte som om någon kom på en rikt lösning.
    http://android.modaco.com/content/z...2351/nandroid-restore-on-other-blade-handset/

Fanns en hel del tips där om hur man teoretiskt kan gå tillväga(stora problemet är att du har ett googlekonto knutet till din backup). Att byta lösenord på ditt googlekonto någon annanstans verkar inte funka(tex att du byter lösenordet via din dator, och sen när du startar telefonen så kan den ej looga in). Du kan ju också testa att rensa datan i alla googleappar manuellt i appmanagern.
    Jag antar att du vill föra över en exakt kopia till en annan telefon som inte kommer använda ditt konto? :)
    För om du vill ha två identiska blades med samma konto, så verkar det ju bara vara att köra på.

5. jaiken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Just i det här fallet hade det inte spelat någon roll med googlekonto osv, eftersom den ena ändå skulle till Telia och en ny alldeles orörd nalle kom i dess ställe :). nu visade det sig att jag hade en backup som jag hade glömt av så jag fick aldrig tid att testa, men förhoppnings kan ju denna tråden hjälpa någon annan.. :)