AOD notifications

Diskussion i 'Galaxy S23 Ultra' startad av Pettapan, 10 mar 2023.

1. Pettapan

Pettapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    876
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone Air
    Vet inte om detta är rätt ställe att posta på men jag chansar.
    På min Iphone 14 pm så fungerar notifikationer på låsskärmen alldeles ypperligt. Jag har så att jag ser vad som kommer i notifikationen när skärmen är låst/AOD på. Och så vill jag ha det, men på min frus S23 ultra samt på min jobbtelefon, s21, så blir det bara en liten ikon på aod/låsskärmen. Jag har testat alla inställningar jag kan hitta, testat Goodlock/Lockstar men jag får den inte att visa full notifikation hur jag än gör. Har även ställt in att den ska visa full info från notifikation men det blir fortfarande bara en ikon. Enda sättet jag fått det att fungera är med aodNotify, är det vägen att gå?
    Sen verkar ju AOD skärmen och lås skärmen vara 2 olika separerade skärmar och inställningarna verkar inte slå igenom på båda.

Så kan någon säga vad jag gör fel, eller går det inte få till som jag vill eller rekommendera gärna nån YT som löser detta.

Tacksam för svar

2. jasifil

jasifil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Det finns en inställning under Aviseringar som heter aviseringar på låsskärmen. Där kan man ställa in att innehåll ska visas. Det kan även vara så att ni måste ändra inställning i själva appen också. Alltså respektive app som man vill få aviseringar ifrån.

Pettapan gillar detta.
  3. Pettapan

Pettapan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    876
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone Air

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone Air
    Tack, ska kika på det.

4. inact_046

inact_046 Professional Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7 100

MINA ENHETER

På AoD kommer den alltid visa endast ikoner men du kan få den att visa hela notisinnehållet på låsskärmen med ovanstående inställning.

Apple är vad jag vet ensamma med konceptet att AoD och låsskärm är samma sak men med olika ljusstyrka. Finns inte på någon annan mobil i stockmjukvaran iaf. Tråkigt för det är väldigt användbart.

Nackdelen med att byta ut AoD-funktionen med olika verktyg är att du riskerar att totalt sabba batteritiden.