Tips: Aokp Milestone 6/CM9

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Utacka, 11 jul 2012.

1. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Nu har jag precis fått in aokp milestone 6 och ska prova 4G imorgon för att se att allt funkar som det ska. För er som inte vet så är det ICS 4.0.4 baserad på aosp.

Funkar allt kommande dagarna så kan jag berätta hur jag har fått det att fungera med knapparna.

OBS! SGH-I727 är amerikanska at&t versionen av våran galaxy s2 lte. Enda skillnaden är fysiska knapparna och LTE modemet!

Edit: OBS! Jag har kollat igenom en forum där de diskutterar samtalsbuggen med ICS! Detta gäller ALLA ICS roms som är gjorda för skyrocket versionen! Vi måste altså vänta på officiella versionen! Jag har börjat använda telefonen som modem parkopplat till min galaxy note och har cm9 mod installerat!

Edit2: För er som fortfarande är intresserad och kanske använder er telefon som 4g modem och vill ha ics till telefonen redan idag!

* Flasha in cm9 / (eller jelly beans 4.1.1 CM10)

* ladda ner rom toolbox / root explorer och lägg in följande i build.prop: qemu.hw.mainkeys=0

* starta om och voila nu har ni knappar på skärmen lik galaxy nexus!

***OBS! efter aosp baserad ics så funkar inte högtalaren eller mikrofon vid samtal så ni kan inte används telefonen som en telefon utan detta skriver jag för er som använder telefonen som 4g modem!

***OBS! det är skyrocket cm9/cm10 ni ska flasha in! ni gör det här såklart på egen risk! lycka till!

Skickat från min SGH-I727 via Tapatalk 2

Last edited: 5 aug 2012
  2. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Edit 1: Hittils funkar allt över förväntan! 4G flyter på bra och hela romen flyter på utan problem.

Edit 2: Batteritiden är mycket bättre men jag har problem med mikrofonen i telefonen...

Edit 3: Pga problem med mikrofon så kmr jag prova paranoid android som är baserad på cm9 och har softkeys som aokp! Återkommer om några dagar.

Last edited: 14 jul 2012
    e7tor gillar detta.
  3. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

e detta en uppdatering till S2 lte ? :ehm:

4. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Nej, det är en s.k. custom rom! Tredje parts os som privat utvecklare har skapat baserat på officiella källkoden.

5. Jennyblom

Jennyblom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jaha ok ha ha :P

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Nå, hur går det? :P

7. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Tyvärr varit upptagen med extrajobb! liten uppdatering efter några dagars användning är att mikrofonen och höftalaren slutat fungera, skuuumt!!! Samt att de problem som fanns i GB stock finns kvar fast än telefonen i sig flyter på utan problem! Om lte chippet är värdelös eller dålig skrivna drivrutiner återstår att se när samsung uppdaterar radio modemet då den är oföändrad!

Trode först att det löste sig men icke!

Tråkigt med dåliga nyheter :(

Jag kommer de närmsta dagarna prova andra roms, förhoppningsvis cm9 lösning och se hur det går, lämnar aokp tillsvidare!

Last edited: 14 jul 2012
    Melwimans, jkristiansen, opazo och 2 andra gillar detta.
  8. Melwimans

Melwimans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Guld att du provar runt så kycklingar som jag kan vänta tills guldådern är hittad...
    Lycka till nu!

9. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag har kollat igenom en forum där de diskutterar samtalsbuggen med ICS! Detta gäller ALLA ICS roms som är gjorda för skyrocket versionen! Vi måste altså vänta på officiella versionen! Jag har börjat använda telefonen som modem parkopplat till min galaxy note och har paranoid android (cm9 mod) installerat!

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

e7tor gillar detta.
  10. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

För er som fortfarande är intresserad och kanske använder er telefon som 4g modem och vill ha ics till telefonen redan idag!

* Flasha in cm9 / (eller jelly beans 4.1.1 CM10)

* ladda ner rom toolbox / root explorer och lägg in följande i build.prop: qemu.hw.mainkeys=0

* starta om och voila nu har ni knappar på skärmen lik galaxy nexus!

***OBS! efter aosp baserad ics så funkar inte högtalaren eller mikrofon vid samtal så ni kan inte används telefonen som en telefon utan detta skriver jag för er som använder telefonen som 4g modem!

***OBS! det är skyrocket cm9/cm10 ni ska flasha in! ni gör det här såklart på egen risk! lycka till!

11. RabaHiff

RabaHiff Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick ICS att fungera med telefondelen. För fungerande CM9, ladda ner versionen från 2 Juni. Efter denna fungerar inte längre högtalare eller mikrofon vid telefonsamtal.

http://lart2150.com/nightly/skyrocket/

Installationstips:

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Samsung_Galaxy_S_II_Skyrocket:_Full_Update_Guide

För att få soft buttons knappar lade jag till nedanstående i build.prop med appen BuildProp Editor. Tack Utacka för tipset.

qemu.hw.mainkeys=0

Automatisk skärmrotation fungerar inte, lade in appen Rotation Locker till det.

Nu väntar vi bara tills ICS släpps...

12. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Är det här en fullt fungerande version av CM9?

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

13. RabaHiff

RabaHiff Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den fungerar bra förutom gyron, aotorotation fungerar ej och inte heller spel där man vickar på telefonen. De två knapparna på sidan längst ner fungerar inte heller. Vissa har tydligen lyckats få tillbaka dem, men jag har inte orkat testa så mycket. Lägg till värdet i mitt föregående inlägg för att få 1,5 cm med knappar längst ner på skärmen.

14. vos262

vos262 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

vilken recovery använder du RabaHiff för att få cm9 att boota? för mig loopar bara bootanimationen.

15. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Du behöver flasha darkside wipe cache

Förresten goda nyheter folket, jag har fått reda på att en kernel e på G nu som kommer fixa samtalsbuggen med ICS & JB. (Rommar med 4.0.3/0.4) CM9/CM10... Jag kommer att återkomma med en guide när jag vet mera.

Last edited: 31 aug 2012
    Heltfri och vos262 gillar detta.
  16. vos262

vos262 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER