APN-inställning på nya mini pro fastnar inte. Tele2 SIM

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Charlotte, 5 aug 2011.

1. Charlotte

Charlotte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det går inte att komma åt Internet från min nya mini pro. Automatisk inställning a APN med det tillsända konfig SMSet fungerar ej. Att mata in inställningen manuellt fungerar inte heller eftersom inställningarna inte sparas när man trycker på spara. SIMkortet fungerad i min gamla X10 mini pro.

Jag har fått förslaget att byta SIMkortet (mitt är 10 år gammalt) eftersom vare sig omstart, batteri i och ur samt SIM i och ur inte har någon effekt. Det kostar 99 kr så det känns fånigt att byta SIMkortet om det inte är det som är felet (förstår inte riktigt varför det skulle fungera i gamla minin men inte nya).

Har även testat APNmanager från market men det hjälper inte. APN manager kommer ihåg inställningarna men det sker ingen överföring till telefonens APNkonfigurering.

1) Några tips om varför APN inte sparas?
    2) har någon nya xperia mini pro och surfar ua med Tele2 (m a o att det inte är ett mjukvaruproblem - telefonen är ju sprillans och det kan ju vara en bug)

Ser tacksamt fram mot klokheter från gänget.

Last edited: 5 aug 2011
  2. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Låter som SIM-kortet. Fungerade direkt för mig när jag provade nu. Låna ett SIM-kort om någon du känner har Tele2 för att verifiera. 10 år gammalt SIM-kort är, utan att veta mycket om operatörsdetaljer, rätt gammalt.

Charlotte gillar detta.
  3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Skulle utan att tveka börja med att byta sim kort. Har fått byta kort som varit mycket nyare än så.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

4. Charlotte

Charlotte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

LÖST

Japp. Det var SIM-kortet. Med nytt kort sparades APNerna! :)

5. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Läge att flytta denna och ev. kommande trådar som handlar om nya (ej x10) mini / mini pro till sin avdelning för att alla ska lära såg att kolla på "rätt" forumdel. Det borde orsaka färre dubbelfrågor i två avdelningar.