APNdroid och MMS

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by aniwa, Sep 27, 2010.

1. aniwa

aniwa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Funderar lite kring APNdroid-inställningar och 3G av/på. Har haft bekymmer med mms. Ibland har det funkat för att nästa sekund inte funka. Uppdaterat APN hur många gånger som helst och varit i kontakt med telia flera gånger. Senaste gången jag pratade med telia gjorde snubben nån "uppdatering av mina abonemangsuppgifter" och därefter verkar det funka.

Men nu till funderingarna. Använder APNdroid och där kan man ju förutom att slå av och på 3G/EDGE/GRPS även bocka för "Keep MMS enabled". Dessutom kan man ju i inställningarna för mobilt nätverk välja att bara använda 2G-nätverk. Hur förhåller sig dessa till varandra? Hur ska jag göra med inställningarna för att kunna skicka MMS men inte låta telefonen koppla up hur som helst.

2. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du har rootat kan du installera Droidwall, en sorts brandvägg som måste tillåta all trafik i din telefon, dvs du kan välja att blockera vissa apps från att besöka internet.

Om du väljer att bara använda 2G-nätet så måste du använda data-roaming för att kunna ta emot mms.