APNdroid

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av wick1985, 19 apr 2010.

1. wick1985

wick1985 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Är i stort behov av hjälp nu. Jag köpte ett kontantkort igår, comviq kompis. Jag hade 75 kronor och jag ringde några få samtal och skicka några sms till folk som har tele2. Det skall inte kosta någonting mer än en öppningsavgift.

Ringde tele2 idag och de bekräftade att man får 3000 fria sms samt att de som enbart kostar är just "öppningsavgiften"

Nu till mitt problem. Jag surfade igår i gladan ro och kollade runt lite på market, nätet etc.

Apndroid var röd och då ska det således inte kunna gå att surfa via de mobilnätverket.

Men jag litar inte helt 100 på det nu. Därför idag har jag plötsligt 63 kronor kvar från 75! Och som jag sa tidigare så har jag knappt ringt något, och när jag har gjort det så har det varit till de som har tele2.

Det måste helt enkelt vara apndrioid som inte fungerar?

Finns det något annat program som är likadant som apndriod på market?

Har någon annan upplevt att det inte fungerar?

Så undrar jag en sak till. Jag har testat att stänga av min wifi och då går det inte surfa alls.

Men min fundering är ifall min router lägger ner när jag surfar på exempelvis aftonbladet, går den då över till mobilnätverket i alla fall?

De jag testat är att stänga av min wifi INNAN jag går in och surfar för att se om den kan koppla upp sig i alla fall då apndroid är röd. Och det har ju funkat.

Men det jag syftar på är när jag redan är INNE och surfar och om då min router lägger ner mitt i allt, kan den då hoppa över till WAP istället även fast apndriod är röd?

Tacksam för snabbt svar och tips på program som enbart gör så man kan surfa via Wifi.

-W

2. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad är "några få samtal"? 12 kr = 17 samtal inom tele2. Kan man inte få någon slags specifikation om man har kontantkort på vad pengarna gått till?

Apndroid fungerar så att den förstör inställningen för data, vilket inte borde gå att komma runt.

3. wick1985

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ringde kanske 2-3 samtal samt skickade 4 sms, men smsen är ju gratis.

Vilken inställning på apndroid ska man ha? Jag har testat att välja "disable all apn" men då funkar inte wifin.

Mvh

4. Fizzy

Fizzy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

wifin skall funka utan apn, sålde sj min htc magic till min bror och han vill absolut inte att de ska gå surfa och därmed tog jag bort alla apn. Det går dock fortfarande bra att surfa via wifi utan apn inställningar då dessa bara säger hur telefonen skall koppla upp sig via 3g/edge/gsm etc.... Så disable all borde funka bra (du kan kanske inte ta emot mms etc) men borde funka ...

5. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Du ser ju i displayen längst upp när telefonen kopplar upp data i gsm-nätet.
    Det dyker upp ikoner som det står typ H eller 3G och sen är det en pil upp och en ned, ser du någon sådan ikon är du datauppkopplad. Surfar du via WIFI skall det endast vara den ikonen du ser.

/qsec

6. wick1985

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok Tackar så mycket!

7. wick1985

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

fan vad skumt, för de funkar inte för mig:( Får väl testa igen då.

Tack för ditt svar

EDIT: testade igen, verkar fungera nu. Återkommer om jag får problem:)

Last edited: 19 apr 2010