App Backup problem!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Liten Strumpa, 24 sept 2013.

  1. Liten Strumpa

    Liten Strumpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    SonyEricsson Live with Walkman
    Jag använder den här appen App backup för att ta backup på nya och uppdaterade appar
    appen fungerar som den ska när det gäller nya appar den tar en backup på apk filen och sparar den

    Däremot så när jag uppdaterar appar så tar appen backup men nu skriver den bara över den gamla versionen vilket jag inte vill....
    har ominstallerat appen kör senaste versionen och kollat och ändrat fram och tilllbaka i inställningar...finns inställningar om max version att spara och att överskriva gamla backuper bockat i och ur detta men inget hjälper....

    anledningen till varför jag vill spara gamla apk filer är helt enkelt för ofta när man uppdaterar en app så har dom ändrat den lagt till tagit bort adderat reklam och annat skräp....som Truecaller helt värdelös efter uppdatering enligt mig :-/ och då på ett smidigt sätt gå tillbaka till föregående version av appen

    nån med lite råd och tips?
     
  2. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag vet att med Titanium Backup (som dock kräver root) så kan man välja hur många gamla backuper som skall sparas. Jag kör backup två gånger i veckan och sparar två backuper så jag har en vecka på mig ungefär att "backa" om jag märker att det läggs in reklam eller nåt skit i en uppdatering.

    Att det inte är default i enklare program är väl för att då skulle folk sitta med hundratals gamla versioner av vissa appar som de inte har användning för.