[APP] Call Finder

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av ninjalizard, 28 aug 2011.

1. ninjalizard

ninjalizard Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Söka okända nummer för inkommande samtal och spåra ditt nätverk dataanvändning.

Automatisk uppslag okända nummer för inkommande samtal och spåra din nätverksanvändning.

Hantera din samtalslogg, kontaktlista och nätverksanvändning med CallFinder.

- Se vem du ringer mest, eller som ringer dig mest.
    - Se vilka kontakter som saknar adresser och fyll i den automatiskt.
    - Spåra nätverksanvändning och se vilka applikationer använder mest nätverksdata.
    - Använd widgeten för att hålla koll på hur mycket finns kvar av din månatliga datamängd.

För inkommande samtal visas automatiskt namnet som är kopplat till numret om det inte redan finns i din kontaktlista.

Observera att nätverksanvändningshistorik stöds bara i Android-version 2.2 eller högre samt inte på alla enheter. Prova demo versionen för att vara säker.

För närvarande stöds följande länder för omvänd nummeruppslag
    a) USA (ej mobilnummer)
    b) Sverige (både på land- och mobilnummer)
    c) Australien (ej mobilnummer)

Fler länder kan enkelt läggas till på begäran om det landet tillhandahåller en Internet-tjänst för omvänd nummer uppslag. Det är bara att skicka mig e-post så fixar jag det.

Observera att så vitt jag vet tillhandahåller inte Storbritannien någon sådan tjänst.

Har följande flikar

Samtalshistorik flik
    1) En detaljerad förteckning konklusivt längd samt tidpunkt för samtalet.
    2) Poster färgkodas automatiskt .
    a) Vit - fann en match i kontaktlistan.
    b) Gul - fann en match i kontaktlista som inte överensstämmer med namnet i samtalsloggen
    c) Grön - Ingen Träff med kontaktlista
    3) Gröna poster kan slås upp på en Internet-server för en matchande namn och adress, som sedan kan sparas som en ny eller läggs till en befintlig kontakt
    4) Gula uppgifterna kan användas för att uppdatera namn i samtalslistan
    5) Filtrera samtalslistan på namn o.s.v.

Kontaktlistan flik
    1) Visar vilka kontakter som sakna hemma eller jobb adresser
    2) Kontaktnummer kan användas för att söka efter namn och adress på eniro, hitta, 118100 samt missatsamtal.se och sedan används för att uppdatera kontaktinformation
    3) Filtrera listan på namn o.s.v.

Samtalshistorik Statistik flik
    1) Visa samtalsstatistik per månad, dag eller kontaktnamn
    2) Visa samtalsstatistik för ett visst namn
    3) Visa en diagram över vilket som helst statistik som visas i listan
    4) Visa kostnaden för samtalen

Nätverkstrafik Statistik fliken
    1) Visa data användning på antingen Total, Mobil eller App namn (skickat eller mottaget)
    2) Visa dataanvändning per månad, Dag, Timme eller App namn
    3) Visa diagram över data användning på den listan som visas

Länk till demo (gratis)

[QR]market.android.com/details?id=com.gra.callfinderdemo[/QR]

Länk till betalappen

[QR]market.android.com/details?id=com.gra.callfinder[/QR]

Last edited: 19 feb 2012
  2. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

3. Zäta

Zäta Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ser snyggt ut.

Jag är nyfiken på vad du använder för att skapa den där "Call log statistics"-grafen?

ninjalizard gillar detta.
  4. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är en custom view där jag har implementerad en egen onDraw. Sedan är det några anrop till Canvas drawtext samt drawline. Det behövdes inte så mycket kod faktiskt.

5. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Går det inte att söka telefonnummer med appen?
    Dvs du har ett namn och behöver numret.

6. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

För kontaktlistan visas ett fönster när man trycka på ett namn så kan man välja vilket nummer som ska användas för sökningen (om det finns flera).

Ikonerna för kontaktlistan visa vilka som saknar ett hem eller arbetsadress.

Prova demot så får du se.

https://market.android.com/details?id=com.gra.callfinderdemo

Last edited: 3 sept 2011
  7. inact_0025

inact_0025 Guest

Jag har nog hittat en liten bugg tror jag.. När jag går in i callfinder för att se ett nummer som ringt mig, precis när man kommer så ser jag samtalshistoriken.. Bara det att vissa nummer som inte har en bild får övriga kontakters bilder..

har htc evo 3d..

Hade nu också missat samtal och då fick jag ikonen callfinder längst upp.. Men trots att jag klickar på det missade samtalet så försvinner inte ikonen från baren. Sen undrar jag lite över vad svansen när man gör rörelser är till för? Går den att stänga av? Är den som t ex dolphin browser att vissa gester gör speciella saker? Och går det att förlänga tiden den visar VEM det är som ringer? För hos mig varade den i 2-3 sekunder (tänkte om man inte har telefonen i handen så man ser direkt)

ninjalizard gillar detta.
  8. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Buggen där ibland vissa nummrar som inte har en bild får en annans bild fixade jag i morsa. Dvs version 1.2.1, är det den version du kör?

Att notifikationen inte försvinner när man klicka på det fixa jag nu ikväll, hade missat att ta bort den.

När det gäller gestures om man swipa (är det rätt ord?) vänster eller höga kan man bytta flik utan att trycka på en flik knapp.

Jag har precis lagt till en option för att stänga av detta.

Tänken med notifikationen är att om man missar 'toasten' (dvs fönstret som visa vem som ringer) så ser man ändå i notifikationen vilken namn som visades. I version 1.2.1 går det inte att förlänga tiden det visa vem som ringa, men som skrivit så syns det även som en notifikation.

Jag har nu förlängt tiden detta visas avsevärt (version 1.2.2).

Jag kommer nog att släppa denna uppdatering (1.2.2) imorgon om inte nåt annat ska läggas till.

Last edited: 4 sept 2011
  9. inact_0025

inact_0025 Guest

Suveränt Ninjalizard, notifikationsbaren är fixad och detta med bilderna är fixat! Tack för snabb hjälp.

10. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

My pleasure ;)

Har precis laddat upp version 1.2.2 med följande ändringar

1.2.2 Inkommande nummret visas längre, lagt till möjlighet att stänga av gestures.

11. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Jag menar såklart om du har ett namn som inte finns med i kontaktlistan.

Alltså, går det att mata in ett okänt namn någonstans och få appen att slå upp numret på tex Eniro eller hitta.se eller är funktionen på gång?

12. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den funktionen finns inte med och har inga planer på att lägga till den.

Jag tror inte heller att någon är beredd att betala för en sådan funktion, rätta mig om jag har fel?

13. inact_0025

inact_0025 Guest

Känns lite overkill då denna app är ju just för att slå upp okända nummer, inte namn. Känns som sagt en aning overkill då funktionen inte har med appens idé att göra anser jag.

14. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Jag tror inte heller att många är beredda att betala extra för funktionen och jag kan inte ett smack om programmering men tänkte att när du redan har sökningen åt ett håll kanske det inte var något jättejobb att lägga in en sökfunktion åt andra hållet också. Kanske så enkelt att du inte behöver ta betalt för jobbet.

Saken är att det finns flera appar som söker upp inkommande nummer, men vad jag vet ingen som på ett bra sätt söker efter ett namn i de vanligast förekommande registren. Truecaller har funktionen, men den fungerar inte klanderfritt.

15. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ska fundera på det, kanske ;)

16. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1.3.2 ny version släppt

1.3.2 Mindre bugg rättningar
    1.3.1 Lagt till ringa knapp på call lag query fönstret, flera små fel rättningar
    1.3.0 Lagt till zoom in/out för diagramvyn, kan nu rapportera nummrar till missatsamtal.se

17. inact_0025

inact_0025 Guest

Kan man rensa mobildatatrafiken på något sätt?

18. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man kan bara rensa både mobil + total trafikhistorik.

I inställningar kan man ställa hur många dagar sparas 'Antal daga att behålla historik', om man sätter den till 0, går sedan till 'Trafikhistorik nätverk' och välja 'Uppdatera' så kommer all historik att raderas (annars raderas det när nästa timme börja).

Obs att denna data spara på SDKortet så det borde inte vara ett problem att har mycket historik sparat.

19. inact_0025

inact_0025 Guest

Tack för svaret, för mig handlar det om att jag har bytt simkort och använder nu en annan operatör, då vill jag inte ha det som det andra kortet laddat ner :) Tack igen.

20. ninjalizard

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har precis släppt en ny version med en hel del förbättringar, bland annat...

1.5.0 Added support for exchange konto
    1.4.1 Added permanent caching for all tabs
    1.4.0 Improved cache for datalog, bug fixes for incoming calls and datalogging