App cleaner

Diskussion i 'Applikationer' startad av freephille, 20 jan 2014.

1. freephille

freephille Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xiaomi Mi5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Xiaomi Mi5
    ROM:
    Miui 7.5
    Platta:
    Ipad Air 2
    Övrigt:
    Mackbook Air "11
    Tjenare, söker bra effektiv app som genom ett tryck rensar alla aktiva appar? Har ni ngn bra att rekommendera? :)

2. bridgemill

bridgemill Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testa med Advanced Task Killer eller Advanced Task Manager.

3. CyBeRooT

CyBeRooT Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hmmm, jag vet en app som du har exakt på skärmen som t.ex när du spelar spel eller är på facebook så finns det en liten knapp som är nästan o märkbar så liten och på bra ställe så, med bara en klick rensar den MASSOR med aktiva programmer. Den har även mycket inställningar som Aggresiv, Mjukt eller Normal RAM Cleaner.

Smart RAM Booster

Jag själv gillar inte appen så mycket, jag själv tycker att den sluckar min batteri, men mina vänner säger att det inte gör alls. Försökt många gånger med att ominstallera ifall om det åt upp min batteri. Är inte säkert men det gör jätte lite enligt vad jag tycker!

Du kan kolla upp med några appar om den verkligen gör, för då gjorde jag ingen analys.

Appen är SKIT Effektiv kan jag säga, prova den, du kommer vara helt nöjd. Men glöm inte, om du gör det OFTA, så kan det göra också att det använder massor med batteri, eftersom den dödar även själva mobilens system appar, som själv behövs starta om, då äter den upp MASSOR med batteri.

Har du märkt nån gång, när du kollade på din batteri som var t.ex 15% och du startar om mobilen så blir den plötsligt 12% ? Det är så jävla mycket batteri den äter upp! Använd det jätte sällan, eller så kan du fixa "Clean Master" som att använda det på Widget som ej dödar allt, utan har ett smart räkning med att veta vilka är system appar, vilka är ej, och så kan du välja vilka appar som bör vara ej dödade. Den tycker jag är ett perfekt app!

Båda är gratis :)

4. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Saken är den att Androids system sköter detta själv, fyller upp ram-minnet så mycket det går för att dina appar ska flyta optimalt, men rensar bort gammalt när det behövs för att ge plats åt nya appar du öppnat. Med andra ord finns det ingen anledning att rensa utan som ovanstående skriver tenderar det bara att dra mer batteri. Är det någon särskild app du har som verkar dra mycket resurser när du inte använder den? För vidare läsning:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1966571

Jag kan rekommendera Greenify istället, den fryser appar du inte har aktiva, men låter dem ligga kvar i minnet.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

5. CyBeRooT

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tja, tyckte det låt intressant ska säga en sak bara, Vad menar du med Greenify? vad menar du med fryser? även om den fryser som du sa, så använder den ju RAM, ellehur? kanske CPU kraft istället för RAM? Testade Greenify för en kort period bara, men visste inte något sånt här som du sa.

Jag tycker att det är helt o hållet fel att fylla på hela ram så mobilen funkar bättre, asså, om det fylls helt o hållet, och du är ganska ofta multitasker (som byter från app till app utan att förlora vart du var i appens meny/spel) så kommer android stänga av appen DIREKT efter att du har litet med RAM. Jag hatar det, i webläsare stängdes det alltid av så jag fick bara ladda om sidan vilket gör bara att datarafiken går för inget, det jag gör är att övervaka min mobil för de appar som snålar min RAM :mad:

6. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

Här är appen:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oasisfeng.greenify

Vad den gör är att den identifierar appar som drar mycket kraft av mobilen även när du inte har dem öppna, och du väljer då själv i Greenify vilka appar som Greenify ska "frysa". Det appen gör egentligen är att den sätter appen som cachad istället för aktiv, främst för att den inte ska förbruka data och kraft på mobilen och därmed slöar ned den, men ändå inte stänger av den helt så att du förlorar det du hade uppe.

Är det så att du har en mobil med väldigt lite ram kanske det kan bli ett problem om du multitaskar mycket, men har den ordentligt med ram, som min S3 LTE som har 2 gb, så har jag aldrig märkt av att den stänger ned appar helt och då hoppar jag ändå väldigt mycket mellan appar.

Kort sagt, normalt ska det inte behövas men uppfattar man att vissa appar upptar för mycket plats i ram-minnet kan naturligtvis dessa stängas med till exempel en task killer, men då bör man absolut se till att den inte automatiskt stänger ner alla appar efter som det tenderar att dra mer kraft av mobilen än du sparar in genom att stänga apparna från första början eftersom systemappar och andra som ligger i bakgrunden då startas om.

CyBeRooT gillar detta.
  7. CyBeRooT

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jävlar!! Appen äger ju som fan! Jag brukade ha 280-290mb ram utan rensning, efter Clean Master RAM Rensning brukade jag ha 350-360mb ram. Nu med greenify, utan rensnint får jag 350-370mb ram och efter RAM rensning får jag UPP TILL 420-440MB RAM!!!

Ska ta bort några skit appar (som tar upp ram, ska få där runt 20mb ram) jävlar så gött det kommer bli nu :) alla appar körs full fart! ;) tackar!!

8. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Fokusera inte allt för mycket på mängden ledigt minne.

Fokusera heller inte på att rensa appar ur minnet, då Android sköter det själv.

Sent from my HTC One using Tapatalk

9. CyBeRooT

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mmhm, när jag hade 4.1.2 så frös jag massor med system appar som tillslut gjorde min mobil att starta om och om igen helt själv efter den är har startat om själv o klart så startar den om igen efter 2-5sek. Ska inte fokusera mer nu, tog bort s voice google+ o andra onödiga appar som jag aldrig använder som äter upp min ram.
    Har också köpt speciellt donation versionen för att stödja tillverkaren (vägrade, köp appen istället för .apk, hjälp tillverkaren!)