[APP] Feedback på Dashio - elektronisk körjournal för att logga bilresor och utgifter

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av hanx, 4 jan 2014.

1. hanx

hanx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller på med en app för bilunderhåll och bilkörning, och det vore tacksamt med tidig feedback:

http://www.mydashio.com

Inledningsvis kan man logga sina affärsresor eller privata resor manuellt eller automatiskt med GPS och få enkel statistik på dessa. Man kan också mata in tankningar och utgifter, så att man kan få koll på sin bilekonomi och hur mycket bensin som går åt.

Det finns redan en uppsjö av liknande appar, exempelvis aCar, men många kan förbättras UI- och funktionsmässigt. Dashio kommer dels hjälpa till att få koll på sina utgifter, men också fokusera på att hjälpa föraren att spara pengar genom att köra mjukare och mer miljövänligt.

Dashio kan förbättras på många sätt från nuläget och det finns en lång roadmap, så återkoppling i ett tidigt skede vore väldigt värdefullt.

Kontakta gärna mig om Du är sugen att på något sätt vara med på utvecklingsresan (Android, webb frontend/backend, UX).

Last edited: 4 jan 2014
  2. JockeSthlm

JockeSthlm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Har precis laddat net och håller på att testa appen.
    Första intrycket är bra. Däremot hoppade jag över inloggningen när jag startade appen första gången, kan man komma tillbaka till inloggningen? Kan vara bra om man ev vill byta konto att synka med.
    Sedan skulle jag vilja ha möjlighet att välja ur kontakter eller söka upp närmsta adress via positionering när man väljer start/slutpunkt.

Mvh Jocke

hanx gillar detta.
  3. hanx

hanx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tackar för bra synpunkter.
    Har lagt till utloggning i nästa release, så att man kan komma tillbaka till inloggning för att byta konto.
    Dina andra önskemål finns numera på en att-göra-lista och blir sannolikt del av en lite större uppdatering senare.

4. JockeSthlm

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Använder appen dagligen och är mycket nöjd. Inga större invändningar.

Mvh Jocke

5. JockeSthlm

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det någon speciell tanke med att trippmätaren är utformad med den "höga" upplösningen om 100m? De flesta trippmätarna är väl avrundade till km?

//Jocke

6. hanx

hanx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Riktigt kul att höra att appen kommer till användning!
    Angående upplösningen var väl tanken att det kanske finns någon därute i världen som vill registrera en resa kortare än 1 mile. I min bil t.ex. visar mätarställningen hela km, men det finns också en nollställbar trippmätare som visar 0.1 km.
    Om den höga upplösningen ställer till problem, kan man tänka sig att göra det till en användarinställning? Tycker dock att det vore skönt med så få inställningar som möjligt.

7. hanx

hanx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänkte bara nämna att appen numera heter Lanekeep istället och länken till hemsidan är:
    http://www.lanekeep.com
    Tar fortsatt gärna emot feedback och förbättringsförslag!