App för att återfå stulen telefon?

Diskussion i 'Applikationer' startad av mauno, 6 aug 2009.

1. mauno

mauno Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har fått mina 2 senaste telefoner stulna så nu tänkta jag förbereda mig för det värsta. Vilka apps finns det som skickar gps kordinater m.m., och vilken är pålitligast?

Jag har precis ladda ner AntiDroidTheft BETA men har inte hunnit testa den ännu. Finns det någon bättre?

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

GPS Tracker har jag testat lite, laddar upp kordinater antingen kontinuerligt eller med ett visst mellanrum man själv sätter.

Kan även aktiveras via SMS, vilket jag tyckte var smart.

Har inte haft användning av det ännu, och hoppas på att slippa det, men kan vara bra "ifall att".

GPS Tracker kräver registrering på extern hemsida (där man kan kolla vart den är), vilket kan vara bra att veta.

Länk: GPS Tracker

3. chrios

chrios Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wheres My Droid - skicka sms till telefonen och få den att skicka svar med gpslocation. Alternativt skicka annat meddelande och få den att ringa med full volym, även om den var satt på ljudlöst (mest för att hitta den, man kan stänga av ljudet så fort man plockar upp den).

simchecker Har inte provat den själv, men appen känner av om simkortet byts och smsar/emailar gps loc. Kan installeras som systemapp om man har root, så den drar igång gpsen själv.