App för att hålla reda på projekt

Diskussion i 'Applikationer' startad av wicing, 12 april 2011.

1. wicing

wicing Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!
    Jag är på jakt efter en app för mitt arbete, där jag kan notera alla jobbprojekt som ligger väntande. Jag skulle också vilja att jag kan förse varje post med en hel del text. Detta för att jag ska kunna notera material som använts, tid mm när jobbet är helt eller delvis utfört. När jag är färdig med projektet, allt är fakturerat och klart, vill jag kunna plocka bort posten bara. Allra helst vill jag kunna synka eller göra backup mot pc utifall något skulle hända med telefonen. Någon som vet om det finns någon app som kan passa till ändamålet?

2. wicing

wicing Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har letat runt och testat diverse anteckning- och "to-do"-appar, men har inte hittat någon som man kan anteckna något vidare till varje uppgift.

3. hedztrem

hedztrem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nu kanske det inte alls är det du söker men som jag tolkar din text skulle "mobisle Notes" funka bra.

Programmet är på svenska, du skapar enkelt en rubrik/titel med + tecknet, Kan skriva en massa text i den anteckningen även välja att dela upp i stycken som du senare kan ta bort en efter en genom att enkelt bocka i lilla fyrkanten som är före texten.

Du ser även när du senast ändrat i dokumentet, funkar tyvärr inte synka med dator men kanske något för dig ändå?

4. wicing

wicing Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag ska absolut testa. Det låter faktiskt ganska optimalt bortsett från att det inte går synka. Det kan ju bli ganska mycket anteckningar som försvinner om telefonen skulle gå sönder. Men jag ska ge det en chans. Någon som har något annat förslag så är jag tacksam för alla förslag.

5. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Kanske inte det smidigaste men jag tror att en tankekarta skulle passa perfekt om du vet hur du lägger upp en. Thinking space är då appen du vill ha

Sent from my Desire HD

6. Ramboline

Ramboline Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.029

MINA ENHETER

Kolla på Catch

7. Angshed

Angshed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du provat Evernote?

8. wicing

wicing Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipsen. Har kollat upp dem på market, och de verkar ju funka bra allihop egentligen. Snubblade dock över "Taskos". Håller på och testar det nu. Det verkar faktiskt funka ganska bra. Det verkar som att det går synka mot googlekontot med. Det fina är att det går kategorisera posterna så jag kan ha olika status för pågående och fakturaklara projekt. Verkar ganska perfekt. :D