App för att justera ljudvolym och koppla bort ordinarie ljudreglage?

Diskussion i 'Applikationer' startad av ManUnited, 23 jan 2011.

1. ManUnited

ManUnited Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en HTC Desire HD som jag ofta av misstag råkar justera volymen på. Ljudreglaget är placerat mycket dumt på sidan av Desire HD. Jag undrar om det går att "koppla bort" telefonens ordinarie ljudreglage och istället justera volymen med en app?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Avarell_Dalton och ManUnited gillar detta.
  3. ManUnited

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för ditt svar.

Jag har installerat appen och det verkar ju fungera bra. Frågan är bara hur en sådan app påverkar batteritiden?

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Man kan väl hoppas att den knappt gör det. Vet inte om det går att lyssna på ändringar, antagligen måste den kolla mobilen då och då efter ändringar. Så den kommer väl försämra batteritiden men jag tror inte det är direkt med stor del. Skulle inte vara det för mig då jag ändå laddar den varje dag eller två gånger per dag.

5. ManUnited

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man kan tydligen ställa in hur ofta den ska kontrollera ljudet och standard är 30 sekunder. Jag ändrade till 60 sekunder. Den kontrollerar ju bara mot telefonen så det är ju inte som en mailklient som måste koppla upp sig mot internet.
    Kan man mäta någonstans hur mycket ström olika appar drar?

6. ynoz

ynoz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blir också lite irriterad över detta så ska prova denna appen jag med.. Jag har även en annan fundering. När jag lyssnar på mp3 skulle det vara skönt att göra om volymknapparna på sidan till "byta låt-knappar" är detta möjligt? Annars måste man trycka på powerknappen för att sedan byta låt.