App för att mäta in objekt på karta?

Diskussion i 'Applikationer' startad av nysteanders, 4 juni 2012.

1. nysteanders

nysteanders Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag skulle vilja använda min Android-telefon för att mäta in ett antal objekt (spolbrunnar till en dräneringsanläggning) på en Google Map så att vi kan hitta dem om det blir stopp i vinter. :P

Jag har inte hittat någon bra app för det - någon som har tips?

Tack,

/Anders

2. bEPH

bEPH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Mäta in?
    Du kan ju markera egna platser i google maps, men om du vill kunna hitta dem på vintern behöver du noggrannare mätmetod än den inbyggda GPS:en.
    Så du är ute efter en mätapp som mäter med kameran mot objekt eller?

3. Buzz

Buzz Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

En nödlösning är att ta valfri gps-status-app, låta den ligga påslagen några minuter på varje ställe och sedan skriva upp vad du får för position (lat/long). Eventuellt kan det räcka eftersom positionen blir bättre om den får ligga still en stund, men det blir aldrig lika bra som med proffsutrustning. Sedan tror jag det går att skriva lat/long som pin antingen i google maps eller någon geocache-app. Men det kanske finns bekvämare sätt.

4. nysteanders

nysteanders Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror att noggrannheten blir good enough med GPS:en, och jag har testat genom att köra Sports Tracker och ta bilder på de olika spolbrunnarna (Bilder GPS-taggas då). Men jag tänkte att det kanske finns någon app som faktiskt är gjort för sånt här, SportsTracker har ju ett helt annat användningsområde.

5. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Vilken GPS-app som helst borde väl funka. Jag gillar OruxMaps (den kan använda Google maps om man vill, men det går ju även att lägga in andra kartor).