app för att smsa handsfree

Discussion in 'Applikationer' started by tozil, Jan 16, 2014.

1. tozil

tozil Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej och hopp!

jag letar efter en app som kan skriva Sms efter det jag säger,
    och som läser upp sms som kommer in,
    är det någon som har ett tips?
    den får gärna ha stöd för tex whats app och kanske säga till när man får mail.

tror ni att det är något som finns?

(jag har min telefon i en docka på skrivbordet och vill inte konstant koppla i och ur den)

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag skulle säga Tasker. Tasker kan spela in ljud och skicka sms och göra väldigt mycket mer. Gratis testversion finns på utvecklarens hemsida och länk dit finns i min signatur :) Värt att notera är dock att Tasker är ganska avancerat och tar tid att lära sig.

Tasker kan sedan använda sig av plugins. I det här fallet skulle jag rekommendera AutoNotification och kanske AutoVoice. AutoNotification kan läsa alla notifikationer på Android 4.3+ och vidarebefodra dem till Tasker där man sedan kan göra lite vad man vill med informationen, t.ex. säga till att man fått ett mail, förutsatt att mailappen visar en notifikation vid inkommande mail. Jag är inte säker, men senaste betaversionen av AutoNotification kan krävas för att detta ska funka.

AutoVoice har jag inte så bra koll på eftersom jag inte använder den själv, men den är gjord för bluetoothheadsets, röstkommandon och Tasker.

Alltså: jag rekommenderar Tasker och AutoNotification om du har Android 4.3+. Dock endast om du har tid att lära dig hur Tasker fungerar :)

3. tozil

tozil Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Spontant känner jag att jag kommer dö av tasker, men jag ska testa i alla fall! :)

Edit: jag gav upp :P

Last edited: Jan 16, 2014
  4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ser att du har en Sony Xperia Z1 så jag kan inte direkt svara på om det finns i den telefon då jag har annan själv men för info i alla fall så jag har möjligheten att välja Googles röststyrning som "tangentbords inmatning".
    Jag har även en "accessibility" meny under inställningar där det finns valmöjligheter att ställa in att sms skall läsas upp.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Tasker hade jag aldrig orkat sätta mig in i för en sån sak.

Googles egna röstigenkänning fungerar väldigt bra nu för tiden så jag hade försökt använda det. När jag sökte t.ex. efter "how to get up on crystal towers skate 3" där jag sa 3 som tre och inte three. Spelade ingen roll. Den satte allt ändå.

Svenska som engelska fungerar strålande.