App för att spärra vissa samtal

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Spiff, 19 maj 2010.

1. Spiff

Spiff Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I gamla hederliga telefoner från Sony Ericsson, typ w760, var det enkelt att göra en lista på vilka nummer i telefonboken som ska tillåtas komma fram, alla andra ska få upptaget.

Finns det någon App som klarar det?

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

HTC har i sitt gränssnitt lagt till alternativet "Send calls directly to voicemail" om man väljer att göra en edit på en kontakt i telefonboken. Vanilla verkar inte ha något sådant alternativ, och hur det är med Sony Ericsson vet jag inte. Annars finns apparna Call Blocker Lite och a Call Filter Free. Inga jag själv provat dock.

3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

på X10 så kan man dirigera om samtal direkt till röstbrevlådan... går du in på kontakter och redigerar enskild kontakt så kan man bocka i "skicka samtal direkt till röstbrevlåda".

Vet tyvärr inte om det finns någon applikation som kan blockera ink. samtal.

4. PaulK

PaulK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte för att det hjälper om du bor i Sverige, men Google Voice är en bättre lösning för just detta problem. Just nu finns det bara i USA (använder det själv) men vi får hoppas att Google Voice expanderar så småningom.

google voicemail
    Forwarding calls
    Recording calls
    SMS
    International calling
    Voicemail transcription
    ListenInTM
    Custom Voicemail Greetings
    Blocking callers
    Conference calling
    Mobile apps