App för barn som har tillgång till "ekonomiska uppgifter", är det i sin ordning?

Diskussion i 'Applikationer' startad av overthemoon, 3 dec 2023.

1. overthemoon

overthemoon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Hallå!

Jag har barn på 10 och 12 år som installerar väldigt mycket olika spel på sina telefoner. Så fort de har installerat något får jag ett mail från Googles Family Link. Någon enstaka gång har det stått något i stil med att appen inte är kontrollerad av Google och då brukar jag radera den. Jag brukar därför mest kolla att det inte står något sådant och att det inte är något märkligt med åldersgränser eller så.

Nu fick jag ett meddelande om att min dotter installerat en app som heter "Paradisets ord", vilket lät lite märkligt och jag undrade om det var någon frikyrka som ligger bakom så jag gick in på appen på Google Play.

Under datasäkerhet står det bland annat: "Den här appen kan dela data av följande typ med tredje part
    Plats, Ekonomiska uppgifter och Enhetsidentifierare eller andra identifierare"

Just "ekonomiska uppgifter" har jag nog aldrig sett förut och undrar om det är något jag bör oroa mig för eller handlar det bara om att det är möjligt att göra köp i appen?

Barnen har Swish och möjlighet att kontrollera sitt banksaldo i bankens app. I övrigt bör det inte förekomma några ekonomiska uppgifter på telefonerna.

Tack

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 304
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kristy, overthemoon och svenix gillar detta.