App för couchsurfing behövs (verkligen)!

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av lasseedfast, 29 januari 2011.

1. lasseedfast

lasseedfast Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har under ett par år, då och då, surfat omkring på andras människors soffor. Detta kallas couchsurfing och innebär att när jag reser någonstans kollar jag på couchsurfing.org om där finns några människor som kan tänka sig att låna ut sin soffa, kanske sitt kök och en del av sin tid till mig, och när de eller andra kommer till Göteborg erbjuder jag samma sak. Tro mig, det här är ett fantastiskt sätt att resa.

Samtidigt ser jag en del paralleller till hur communityt kring Android fungerar (frivilligt, ideellt etcera) och jag var övertygad om att det skulle finnas en bra app för detta. Det hade ju verkligen varit perfekt - var som helst i världen kan man plocka upp sin telefon och se var närmsta lediga soffa finns. Hotellen rasar, jag och tiotusentals andra får en fantastisk reseupplevelse.

Alltså: finns det någon här som kan pilla ihop en sådan app? Jag är själv totalt okunnig och har inte ens en idé om hur mycket arbete det skulle vara, men jag vet att det vore mycket uppskattat. Tydligen behövs det även ett API(?), se länk: http://wiki.couchsurfing.org/en/API

Om det är någon som är sugen på att göra det tekniska hjälper jag gärna till med svar på vilka funktioner som skulle uppskattas, vad det handlar om och så vidare. Skicka gärna ett mail till lasse.edfastAgmail.com i så fall!

Hoppas, hoppas!!!

Lasse

2. wulax

wulax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Den där wikisidan är ju bara en förfrågan om ett API. De har ju inget i dagsläget. Ifall de hade haft ett med de funktionerna som frågas efter hade säkert någon redan skrivit en app för det. Inte speciellt mycket jobb ifall det funnits ett.