App för full screen caller id?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Nounours, 5 jul 2012.

1. Nounours

Nounours Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Söker ett vettigt program för att få full screen på iaf inkommande samtal. Det känns som att det inte hänt någonting på call screen fronten sen 2.0.

Sitter nu på en GS3 och är trött på att ha 200x200 stora(små) bilder på personen som ringer.

Har googlat och kollat Xda lite lätt men hittar inget som verkar bra, någon med erfarenhet?

*Edit: Tittade precis på I/O Keynoten, där använder de en Galaxy Nexus med 4.1 och som har full screen caller id? Är det en ny standard feature i 4.1?

Last edited: 6 jul 2012
  2. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Problemet ligger i att Googles ekosystem krånglar lite. Du har stöd för rätt stora bilder i ICS och i jelly bean blir de i stort sett i "HD" för att fungera bra i moderna telefoner. Problemet är bara att så fort kontakten synkas och går ett varv om Gmail, så mosas den ihop till en liten, liten bild.

Jelly bean ska visst hantera det hela lite bättre, men Gmail förstör det ändå. Så bara att hoppas att Google och Gmail teamet får tummen ur och löser det...

3. brynte5

brynte5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    jag körde med full screen caller i säkert ca 1 år, på min htc desire och tyckte att det funkade ganska bra, men det var ett par saker, som var mindre bra med den appen (om det nu berodde på appen, men tror det iaf):

1 - varje gång någon ringde till mej, blev det en fördröjning, så jag fick vänta i ett par sekunder, efter att jag hade tryckt på "answer", med att börja prata/ alternativt svara direkt och sen upprepa svaret!
    så även om jag egentligen svarade väldigt snabbt, tyckte den som ringde, ofta att det hade gått fram många signaler och att jag svarade sent!

2 - knappen för att svara "answer", krånglade ofta, så jag fick trycka flera gånger på den, för att den skulle "aktiveras"

pga dessa saker, så bestämde jag mej, iom att jag bytte mobil (s3) oxå, för att testa ett annat alternativ, som dessutom har fått bättre betyg!
    så nu kör jag med den här appen, sedan ca 1 vecka och den funkar perfekt, hittils!

https://play.google.com/store/apps/...251bGwsMSwxLDEsInR3Lm5pY2t5LkhEQ2FsbGVySUQiXQ..

jag är, som sagt, inte helt säker på att det verkligen var fullscreen, som krånglade för mej, men nu har jag iaf bytt och är nöjd med bytet!
    det finns även en "pro" version, som tar bort annonser och låser upp några extrafunktioner (vet ej vilka), men den kostar ca 34 spänn, vilket känns lite dyrt för en app, men om jag får reda på vad den låser upp och fortsätter att vara nöjd, så kanske jag köper den framöver!

4. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

I 4.1 är formatet på kontakterna 720*720 men har du en S3 och lägger in egna bilder eller använder HaxSync för fb bilder så täcker de hela möjliga rutan med skarpa bilder!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2