App för jobbmail - inbyggda för begränsad

Diskussion i 'Applikationer' startad av adriancool08, 14 maj 2012.

1. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej,

Behöver någon bra email app där jag kan ha flera inboxar syncade samt att den kan hantera många mail och mappar... den inbyggda funkar helt OK men känner att den inte är optimalast..

vet ni om någon? mobilen är en Xperia S om det spelar någon roll :)

2. gosa

gosa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145

MINA ENHETER

Finns säkert massor att välja på, men både jag och frugan kör K9 Mail och är ganska nöjda med den...

3. bumpas

bumpas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Touchdown fungerar bra för mig mot jobbet som har mycket säkerhetspolicys in vår exchange server.

Man kan ha åsikter om gränssnittet, men den fungerar mycket bra annars.

4. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Kan bara hålla med om detta. Säkerhetsfunktionerna är utmärkta (även stöd för remote wipe om du tappar mobilen), synkar finfint med Outlook, mm.
    Som sagt är det inte särskilt "flashigt" gränssnitt, men mycket funktionellt.
    I princip har jag samma åtkomst till Outlook som på jobbet, men på en liten skärm. :)

Länk till TouchDown på Play

Dessutom, fullversionen är gratis att prova i 30 dagar. Ingen anledning att inte ge den ett försök med andra ord. Vassego! :)

5. adriancool08

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

tack för alla svar :) ska kika på alternativen!

mvh A

6. adriancool08

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

k-9 fick jag inte att fungera..

Touchdown fungerar bra och betydligt bättre och smidigare änn den inbyggda jag har på min jobb mobil (Xperia S)

men PRISET! Det är sällan jag ser så dyra apps som Touchdown, men jag får testa 30dagar och se om jag tycker det är värt efter det eller om jag kan leva med den inbyggda...

Kan man inte se vilken kategori man har valt på mailen? har så mycket mail jag katigoriserar på färger.

MVH A

7. Superstefan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tänk såhär: Priset är lägre än två luncher eller en middag ute. Det må vara mycket för en app, men å andra sidan är det en app som du faktiskt kommer använda, och nog kan du göra matlåda de två gångerna? ;)

Jag säger pass på frågan om färgkategorier, använder inte färgkategorisering själv, utan låter mina mail sorteras in i olika mappar baserat på avsändare/innehåll per automatik istället. :)

8. adriancool08

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

det har jag faktist inte ens tänkt på... hur svårt är det att fixa? du styr då de olika email adresserna mot olika mappar? vi snackar outlook lr? :)

jobbar som inköpare och har runt 70 nya mail om dagen så det gäller att prioritera lite hehe

blev lite nyfiken nu :P

9. adriancool08

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

ohh det här med Rules i outlook är ju asbra :P varför tänkte jag inte på det tidigare! tack för hinten iaf nu är mitt liv lite lättare mohhaa

10. Superstefan

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Varsågod! Själv hade jag inte heller klarat mig utan reglerna. Riktigt praktiskt att inkommande mail direkt hamnar på rätt plats, flaggas vid behov etc. etc.
    En rörig mailbox är ett bra sätt att göra arbetsdagen mindre effektiv, så även om du pillar en timme med regler så har du igen det innan månaden är slut ändå. :)

11. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Lite OT men kan bara hålla med. Jag har kollegor som har typ 300 mail i inboxen och måste använda sök-funktionen varje gång de skall hitta nåt. Jag har typ 10 mail i inboxen, sen har jag ett gäng mappar (t.ex. en mapp per kund, där mail från den kunden hamnar direkt).

Kör samma princip på Gmail, använder ett dussin olika etiketter (där har man ju fördelen att man kan ge ett mail flera etiketter, så man har det i inkorgen tills det arkiveras och när det blivir arkiverat ligger det ändå kvar under den andra etiketten).

I Outlook får jag då ibland markera mail som olästa om de ligger i en kundmapp och det är nåt jag behöver kolla på senare, det behöver man ju inte i Gmail eftersom där kan det ha kvar etiketten Inkorgen tills man har åtgärdat det.