App för SMS Parkering

Diskussion i 'Applikationer' startad av moDroid, 1 maj 2012.

1. moDroid

moDroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej forumläsare,

Jag har skapat en app som kan användas till att betala sin parkering med SMS. Den stödjer betaloperatörerna Mobill och EasyPark och fungerar just nu i 26 städer i Sverige.

Appen håller rätt på dina reg-nummer samt har en databas med telefonnummer och de koder som behöver skickas. Du väljer bara stad och plats, så komponeras meddelandet ihop automatiskt. Appen kommer även ihåg dina tidigare parkeringar så du enkelt kan komma åt samma parkering via snabbval bland dina favoriter.

Ni hittar den här:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apturity.smspark

Support, tips och synpunkter tar jag helst emot via supportsidan på http://www.apturity.com, men jag kommer också att kolla av den här tråden hyggligt regelbundet.

Jag hoppas ni som använder er av SMS parkering kommer att finna den nyttig och användbar.

mvh / Mattias @ Apturity

2. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    355
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Smart med en app som samlar dessa på ett ställe. Då jag är allergisk mot appar som är gjorda på någonting som är gratis så kommer jag inte att testa denna. Kommer fortsätta köra på Easyparks egna app.
    Ett tipps däremot är att jag personligen hade inte valt den där bakgrundsfärgen utan kört på någon mer neutral färg som dessutom är snällare mot LED skärmar.

3. moDroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pzycic, jo det är sant att EasyPark har kommit med en egen gratisapp, och använder man bara dem så är det naturligtvis att föredra. Jag vet inte om ca 100 timmars arbete för kodning och datainsamling är "gratis", det är väl bara om man definierar sin tid som värdelös ;-)

Kan du utveckla det där med LED skärmen - skulle det kunna vara skadlig för skärmen? Eller syftar du på att den ljusa färgen gör att den drar mer ström när den visas? Om det är det senare tror jag inte det spelar så stor roll, det är ju inte en app som man använder så många sekunder i taget.

4. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Skärmdumparna är på engelska, får jag texterna på svenska om min telefon är inställd på svenska?

Förslag: gör en gratis demo-variant som är identisk på alla sätt men inte skickar något sms.

5. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ljus bakgrund är helt klart att föredra för denna typ av app, som skaparen skriver så används den mycket korta perioder samt att detta verkligen är att föredra när man står ute i strålande solsken.

Sent from my Lumia 800 using Board Express

6. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    355
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Du har absolut rätt att du ska ha belöning för ditt arbete men du tror inte det är "bättre för kunden" att köra någon sorts reklam istället. Tror du får mer nedladdningar då, då kunden själv inte behöver betala. Bara en tanke.

Mörka färger är absolut att föredra på LED skärmar, helst svart. Men hur snyggt det är med svarta färger kan diskuteras, kanske kan lägga in så att man kan välja ett tema eller liknande på antingen svart eller vitt eller någon annan färg. Åter bara en tanke. :)

7. moDroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Buzz: ja, om telefonen är inställd på svenska blir språket i appen på svenska. Intressant idé med en gratisvariant där SMS-skickning är disablad. Skall fundera på saken.

8. moDroid

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Pzycic: Har funderat på en reklamvariant, men inte lyckats bestämma mig. Kanske blir så till slut. Intressant tanke med teman, tack för den!