App för strömma video med snyggt UI med coverart

Diskussion i 'Applikationer' startad av Meto, 6 nov 2012.

1. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej o_O

Till tv´n har jag min Tvix mediaspelare som ger mig ett riktigt snyggt gränssnitt med omslag till alla filmer och album. Finns det något liknande till Android? Jag kör all film och musik från min NAS till min Nexus 7 och skulle vilja ha ett snyggt gränssnitt till skillnad från vad jag får med filhanteraren ES som jag använder nu.

Mvh / Meto

2. bEPH

bEPH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Plex, xbmc?

3. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Jag befinner mig i samma läge som TS och är därför ute efter samma lösning.

Plex har förvisso en klient för min Synology-NAS, men av flera skäl så fungerar det inte så bra.

XMBC har väl bara en klient för Android, då blir det knepigt att använda den om NAS:en saknar en XMBC-server.

Fler förslag, någon?

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

4. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja, både XMBC och Plex faller bort för min del. Jag provar nu MovieBrowser och MediaHouse så får jag se om det kan vara något. KOm gärna med fler tips. Med tanke på det stora antal surfplattor som finns ute så borde det finnas ett par riktigt bra appar för detta precis som det gör i kategorin musikspelare och videospelare. o_O

Tillagt: Nu har jag provat MovieBrowser och den är riktigt snygg. Däremot finns det ingen hjälpfil som förklarar hur allt funkar. Vilket ska man välja - UPnP eller Samba? Jag kommer åt filmerna med båda alternativen. Och går det verkligen inte att lägga till flera filer från en mapp, jag kan ju inte sitta och lägga in film för film. Tacksam för om någon löst detta (sitter med en Nexus 7 och försöker).

Mvh / meto

Last edited: 7 nov 2012
  5. MEE

MEE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kör Mediahouse och är nöjd med den. Hämtar omslag och info från IMDB och är skapligt snabb.