App för webbradio

Diskussion i 'Applikationer' startad av Helena S, 25 okt 2009.

1. Helena S

Helena S Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill kunna lyssna på Sveriges Radios kanaler strömmande (http://mobil.sr.se/radio.aspx) och på BBC Radio 1 (via http://bbcradio.mobi/) på samma sätt.

Jag har en Tattoo, och kommer därför inte åt några som helst webbradioappar via Market (trots att andra appar jag fått tag på "bakvägen" fungerar utmärkt).

Av det jag läst verkar det som om A Online Radio skulle vara rätt applikation för detta. Stämmer det? Och var kan jag få tag på den utan att gå via Market?

/H

Last edited: 25 okt 2009
  2. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Anledningen är väl att de webradioappar som finns på Market ännu inte är Donut kompatibla...

3. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast andra appar jag hittat (Spotify, Google Listen, Twidroid, Nimbuzz, Toggle Settings, Barcode scanner) har också varit dolda där, men funkat helt felfritt när jag väl installerat dem.

Medan andra som faktiskt FINNS i Market (Timeriffic, Wiggle Lite, mfl) inte har funkat i min telefon. I de flesta fall märks det genom att den text och de bilder som skulle ha synts längre ned på skärmen om jag haft en större skärm liksom börjar om från toppen på skärmen och lägger sig över det som borde ha synts där...

Med andra ord tycker jag att urskiljningen av vad som ska vara kompatibelt och inte med min telefon och min version SUGER.

Och jag vill fortfarande få tag på A Online Radio...

4. gate7nico

gate7nico Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova streamfurious, funkar med shoutcast bla.

5. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De radiostationer jag vill lyssna på finns inte där... Jag vill ha BBC Radio 1 och SR:s webbsända kanaler...

6. Tobb

Tobb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://www.cyrket.com/package/com.leadapps.android.radio
    funkar väl finfint å ta ifrån?

7. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    BBC sänder (än så länge vad jag vet) i det fullkomligen urusla och numer antika formatet realaudio. Det finns idag ingen Androidspelare som klarar detta, frågan är väl om det ens kommer då det är ett format som är snudd på utdött idag. BBC sägs vara på väg att byta format iaf, tack och lov.

SR kör windows media på webben (vilket det inte heller finns någon androidspelare för, än) och aac i en rtsp-ström för mobila klienter. Det senare kan android spela, även utan någon app, men då körs de dock i videospelaren vilket gör att ljudet stängs av om spelaren tappar fokus. A Online Radio klarar aac, men inte i en rtsp-ström utan bara via shoutcast vilket gör att det inte heller är någon lösning på problemet. Enda webbradiospelaren jag sett hittills som klarar rtsp-strömmar är appen "Stream Live Radio", som dock är rätt buggig, löjligt begränsad i gratisversionen (spelar bara max 5 min åt gången) och relativt dyr i fullversion (speciellt med tanke på att det funkar rätt dåligt).

8. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är det det inte gör med en Tattoo. Jag får bara svaret att det inte finns någon sådan app i Market. Funkar inte ens att scanna med BarcodeScanner.

Tattoo har den nya versionen av Market, med donut-anpassning eller nåt.

9. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Åh! Tack för ett detaljerat svar, som dessutom bevisar att du förstått såväl mina önskemål som dilemman!

Även om svaret är lite jobbigt att höra. Får börja med att göra nya försök att få min Tattoo att spela upp SR:s rtsp i videospelaren. Tidigare försök har varit fruktlösa, men då SKA det ju i alla fall gå...

10. Tobb

Tobb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha du satt på en Tattoo :) Ska koppla in min mobil till datorn å se om ja hittar .apk filen till a online radio..

11. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ÅH! Vilken DARLING!

12. Tobb

Tobb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hitta inte filen men testa sök på com.leadapps.android.radio i market.. håller på att letar efter .apk fil som fungerar på min magic först om d inte funkar

13. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sökt på det, men får bara meddelandet "Det finns inga matchningar för sökningen pname:com.leadapps.android.radio"...

14. Tobb

Tobb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hmm d går inge bra för mej alls :(

15. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppskattar försöket! Efter Hellbergs inlägg ovan har jag insett att det kanske inte finns nån lösning på mina problem just nu. Eller att det i alla fall inte är en app som kan fixa det hela...

16. kenkarniff

kenkarniff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns en liten app som egentligen är exempelkod som spelar P1, P2 och P3 i denna tråd:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=537

Det finns en färdigkompilerad .apk i tråden. Högst experimentell men den fungerar faktiskt bra!

17. Helena S

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har just tagit hem den! En klar förbättring av mitt läge! Nu drömmer jag bara om att kunna lyssna på Chris Moyles på väg till jobbet på morgnarna... Podden räcker ju bara till en ynka resa i veckan.

18. morganchristiansson

morganchristiansson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda ner senaste streamfurious apk filen härifrån: http://mog.se/com.streamfurious.android.free.apk

Den funkar utan större problem på HTC Tattoo. Jag har kontaktat streamfurious och jag tror dom kommer släppa en uppdaterad version för Tattoo och andra små telefoner på market snart.

QR kod för installation (om du får barcode reader att funka på din tattoo):

19. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

20. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

PPCWarez kanske har nåt??