[APP] Fordonsfakta

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av jonashickisch, 23 jul 2013.

1. jonashickisch

jonashickisch Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ladda hem på Google Play

Fordonsfakta
    Det finns (och har länge funnits) ett gäng appar för att kolla upp regnr. Jag ville göra något som kändes mer modernt och inte krävde att man anger en kontrollkod vid varje tillfälle.

Fordonsfakta har funnits under en lång tid men har nu fått en rejäl uppdatering. Bättre fakta och stöd för tablets.

Informationen kommer mestadels från transportstyrelsen och kontrollkoden behöver man oftast inte ange. Den försöker läsa koden själv men frågar efter den om den inte lyckas efter ett antal försök.

Ytterligare information och eventuell bild hämtas från Bilpriser.se, dock så har dom oftast ingen information på äldre bilar eller andra typer av fordon.

Appen är gratis att ta hem och är begränsad till 5 sökresultat per dygn. Det finns ett antal premiumfunktioner att låsa upp genom ett köp.

Jag vet inte hur många här som använder denna typ av app men kom gärna med förslag på förändringar/förbättringar och nya funktioner. Eller om det ser konstigt ut på någon enhet. Testad på Galaxy S2, Nexus 4, Nexus 7 och Nexus 10.

[​IMG][​IMG]

dalton gillar detta.
  2. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    funkar bra.
    Finns det någon möjlighet att man kan använda kameran, så man inte behöver slå in regnummret?
    Tack

3. jonashickisch

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

I dagsläget finns det inga planer på kameraintegration för att söka på regnummer.

4. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Vad är det i appen som gör att du behöver tillgång till: Personlig information
    läsa kalenderuppgifter plus konfidentiell information
    lägga till eller ändra kalenderuppgifter och skicka e-post till gäster utan ägarens vetskap
    Telefonsamtal
    läsa telefonens status och identitet?

5. jonashickisch

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om jag minns rätt så är det widespace alternativt adwords som ville ha det för utökade reklambanners. Jag skall se över detta till nästa uppdatering för att se om det är något som kan tas bort då dessa SDKs inte längre används.

6. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

När du tagit bort dem så kan jag tänka mig att prova appen. Den låter intressant.