[APP] Forest Live Wallpaper

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av kakadlx, 14 jul 2013.

1. kakadlx

kakadlx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hallå!

Jag har nyss lagt upp en LWP på Play Store som jag mer än gärna skulle vilja få lite feedback på.
    Kanske främst huruvida den fungerar på olika modeller och så, för hittills är den bara testad på Galaxy S3, S3 Mini och HTC Desire, men alla synpunkter är välkomna. Jag kanske bara inte håller med om dem. :)

Tanken är att den så småningom ska kunna visa alla olika typer av väder och jag kommer att lägga till ett och annat grafiskt element.

Jag är för övrigt väldigt osäker på namnet. Inte för att det inte passar, men det är *väldigt* många som redan heter så, så jag tror inte många kommer att hitta den.

Den är självklart gratis och ni kan hitta den här:
    [QR]https://play.google.com/store/apps/details?id=kaka.wallpaper.forest[/QR]

[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

Regn:
    [​IMG][​IMG]

Last edited: 7 sept 2013
  2. leobjorkman

leobjorkman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    http://img15.imageshack.us/img15/7866/nn1.png
    Laddade hem tidigare idag och har haft det i ungefär en halvtimma. Gillar det starkt mest pga färgerna och gungningen på träden. Kommer att vara daily för mig ett ganska bra tag framöver, om du inte förstör det med någon uppdatering som drar en massa batteri, eller något sådant. Får väl bara avsluta genom att säga tack för den snyggaste bakgrund jag haft iallafall:-)

PS: Tänk dig för noga innan du lägger in sync eller liknande och om du skulle göra det ser gärna till att ha en inställning för att inte behöva aktivera det. Ta även bort så många permissions som möjligt , ger alltid några nedladdningar till:-P

Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta

Last edited: 15 jul 2013
  3. kakadlx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kul att höra! ^^

Jag kommer lägga in antialiasering och annat så småningom, men allt sånt ska vara valbart.
    Glömde säga det i första posten, men om någon märker att den drar batterier, säg gärna till, för jag har inte haft några problem med det.

Sync? Menar du månne vädret? Det är mkt riktigt avstängt per default eftersom jag tänkte att folk inte vill att den ska nyttja nätet utan att de explicit ber den om det, men jag kanske tänker fel där.
    Jag vet vad du menar med tillstånden, men jag har svårt att ta bort de jag har nu.
    • INTERNET behövs för vädret.
    • ACCESS_COARSE_LOCATION går att ersätta med att användaren får ställa in sin plats, men det kräver mer jobb från både mig och användaren. :P
    • BILLING kommer jag inte undan i.o.m. att jag inte vill gå på modellen med en gratis- och en betalversion.

4. leobjorkman

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Sorry, läste inte ordentligt, såg bara att du var en del permissions och blev lite förvånad:-) Annars låter allt riktigt bra, jag garanterar att jag kommer hålla utkik efter fler appar från dig och hoppas starkt på att det kommer. Du har inte gjort några fler än va? Jag letade men kunde icke hitta. Btw du har 5 stjärnor och en positiv kommentar på market iaf:-)

EDIT: Hittade nu att man under livebakgrunder kunde gå in på inställningar, du borde kanske tänka på att göra den till en app som går att öppna eller på något sätt göra det mer självklart att det finns inställningar över huvud taget för folk som i vanliga fall inte använder livebakgrunder. Läste inte beskrivningen eftersom jag tittade på film... Gav dig iallafall tillräckligt för en kaffe (utanför Stockholm:-) när jag upptäckte hur man gjorde.

EDIT 2: Ja, jag tycker att du gjorde rätt i att den inte ska utnyttja nätet utan att man ber om det

Last edited: 15 jul 2013
    kakadlx gillar detta.
  5. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Ska testa på min Nexus 4 :)

6. kakadlx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Underbart! Ett tack för det! :D

Mjo, jag gjorde en Tetris-bakgrund som spelade av sig själv, där man kunde välja tema så den såg ut som Gameboy-versionen eller den gamla DOS-version. Det var dock bara ett experiment och den blev som väntat nedtagen från Play Store efter 3 några månader. :P
    Jag får se om jag hittar någonstans att ladda upp den.

Jag har lagt in en genväg som man kan lägga till (på sin hemskärm), men en polare sa samma sak som dig för nån timme sedan, så ni kanske har rätt. Jag ville dock undvika att smutsa ned "app drawer":n med nåt som inte borde behövas.
    Men jag ska överväga det. :)

7. leobjorkman

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Om du hittar länka gärna i tråden:-)

Hittade widgeten nu när du sade det men min åsikt är att dem som bryr sig vet vad dem håller på med och kan gömma appen senare och dem som inte vet hur man gör det kommer inte heller att bry sig om att den ligger där:-P.

8. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Funkar hittills utan klagomål på N4an. Riktigt behagliga färger i bakgrunden, gillar den mer än jag trodde jag skulle göra :)

9. kakadlx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Härligt. :)
    Det är kul med lite respons efter all utveckling. Särskilt positiv sådan. ^^

10. kakadlx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Here you go :)

Tetris Live Wallpaper v1.2.1 (Notera att den ligger på Dropbox och inte Play Store.)
    [QR]https://www.dropbox.com/s/jkcq9md2r6f3613/Tetris-LWP-v1.2.1.apk[/QR]

leobjorkman gillar detta.
  11. kakadlx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det tog ett tag, men nu har jag äntligen lagt till regn. :)
    Om någon märker någon skillnad i batterianvändning får ni gärna säga till.
    Jag bytte även från OpenGL ES 1.1 till 2.0, men jag vet inte om det gjorde någon verklig skillnad, än.

Regnet är satt till 0 % som standard, så om ni vill testa det får ni gå in i väderinställningarna och öka regnnivån eller slå på lokalt väder.

[​IMG][​IMG]

12. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    738
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    använder det nu, riktigt snyggt alltså. Funkar klockrent på min mi2s!

13. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Trevligt! Kör den på min Xperia Z nu. :)
    Hoppas på fler uppdateringar.

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Verkar inte funka med MIUI :(

15. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det fungerar bra på min Nexus 4. En av det bättre LWP jag testat hittills.

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~

16. kakadlx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var ju trist.
    Var är det som händer?

17. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Den bara krashade. Men ROM:en jag hade inne började uppföra sig rejält märkligt efter krasharna med skogen, fick inte igång datatrafiken osv, så jag bytte till Carbon och nu funkar den!

18. kakadlx

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så länge det funkar. :)
    Det var någon som hade skickat en krashrapport som jag åtgärdade igår kväll. Kanske inte var samma problem som du hade, men det var så pass konstigt att en felande ROM är det enda jag känner var en rimlig orsak.

För den delen, alla som råkar ut för krasher (även i andra appar): krashrapporter är oerhört hjälpsamma för att lösa problem som man som utvecklare inte själv stöter på, så de mottages tacksamt. :)