[APP] HexBinDec 1.30, nummer konverter

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av io53, 12 maj 2011.

1. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Hej på er!
    Har sneglat lite på android utveckling ett tag och bestämde mig för att prova göra en simpel app. Har aldrig rört java tidigare men har använt c en hel del i studierna så jag tänkte att jag skulle börja med att lära mig lite hur man bollar med siffror i java.
    Så det fick bli en nummer konverter.

Den kan hittills konvertera mellan:
    - Decimalt
    - Binärt
    - Hexadecimalt
    - Oktalt
    - BCD
    - Ascii
    - Gray Code

.. men kommer att bli fler vart efter.

Om någon är intresserad att prova den så får ni gärna ge tipps och råd om förbättringar :).

Market länk: https://market.android.com/details?id=com.io53.HexBinDec&feature=search_result

Last edited: 22 maj 2011
  2. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Changelog:

1.30
    - Lagt till Ascii & Gray Code
    - Små förändringar i ui't

3. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Trevligt iniativ.
    Jag har inte så mycket att kritisera funktionaliteten, men däremot att du lägger upp på market i så tidigt stadium.

Jag tycker inte man ska lägga upp sina övningsapplikationer på market, i synnerhet när det redan finns motsvarande applikationer ute redan.

Om du vill komma ut med applikationen tidigt så börja istället med att göra en separat sida och lägg upp projekt där i stället, tex google code. Först när applikationen börjar bli riktigt välpolerad, snyggt paketerad och testad på flera enheter och har unika funktioner OCH du fortfarande är intresserad av att supporta applikationen finns ett en mening med att lägga ut den på market.
    Det ökar också chansen att få ett bra betyg från start och därmed inte försvinner i mängden.

Tyvärr håller market håller på bli översvämmad med övergivna skolexempel av såna här typer av appar.

io53 gillar detta.
  4. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag förstår precis vad du menar. Det är alldeles för lätt att lägga upp apps på android market (alldeles billigt). Men google gottar väl sig med den stora tillväxten just pga. att det är så lätt att lägga upp en app.
    Största orsaken till att jag lag upp den på market så tidigt var för att det inte fanns någon (finns det någon annan ännu?) som klarar av att översätta gray code vilket jag själv använder mycket och tänkte att någon annan också kanske behöver, samt för att jag inte skulle tappa intresset vilket lätt händer ifall man inte har något som drar :).

Last edited: 23 maj 2011