[APP] Högskoleprovet 2.0

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Dreamfall, 8 sept 2013.

?

Vad är du intressera av mest i en HP app?

1. ORD

80,0%
  2. LÄS/ELF

40,0%
  3. DTK

20,0%
  4. MEK

40,0%
  5. XYZ/KVA/NOG

40,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. Dreamfall

Dreamfall Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har skapat en app som är tänkt att vara till hjälp att plugga inför Högskoleprovet.

Den är 2 månaders gammal, designen är i stort sett klar, funktionaliteten är 30 % färdig och innehållet är fattig.

Just nu har den bara ORD, NOG, MEK och LÄS prov, som är tagna från gamla Högskoleprov(förutom ORD där bara liten del kommer från Hprovet), men jag har planer att så småningom omfatta alla HPs delar och fylla på med egna frågor. Jag ska fokusera mest på ORD/MEK delen och kanske även ELF, då det är dem som passar mest till mobiler och lättast att implementera.

Än så länge är appen fri (med Google annonser) att använda, dock är innehållet inte särskilt omfattande som sagt. I ORD delen finns 300 ord gratis, ytterligare 700 kan man köpa till. I framtiden tänker jag tjäna pengar genom att sälja egna frågor utöver basinnehållet, samt att sälja lösningarna till frågor från den kvantitativa delen.

TODO
    • Utöka antal frågor
    • Frågornas frekvens ska bero på vad man svarat förut på dem (rätt – mer sällan, fel – oftare)
    • Ordentlig statistik
    • Möjlighet till att återuppta icke avslutade test.
    • Matte repetition samt guider för andra delar.

Vad jag behöver är Era synpunkter kring designen, funktionalitet, priserna, vad som är viktig samt idéer.:P
    Undrar om LÄS delen är överhuvudtaget efterfrågad med tanke på att det inte är särskilt bekvämt att läsa på en mobiltelefon?:cool:

Ladda ner Högskoleprovet 2.0

Last edited: 9 sept 2013
  2. Barbie

Barbie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone XS
    Telefon 2:
    HTC x2, iPhone, iPhone, iPhone
    Platta:
    Spånplatta
    Jag noterade att du stavat fel i ditt inlägg du har skrivit här.
    "I ORD delen finns 300 ord grattis" - ändra detta! ;)

En idé angående priserna är att ha två appar, en gratis (testversion) och sedan en app som kostar. Däremot kan priset ej sättas för högt för då nappar ingen.
    Ikonen till din app tycker jag inte passar in, enklare ikon vore på sin plats.

Slutligen, lycka till!

Dreamfall gillar detta.
  3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Reklam i appar är så pressat. Plus att många inte ser dem (adblockers).

Gör en app som är helt gratis istället och sedan gör du antingen en annan app, eller att man kan köpa i första appen, med fulla frågor. Den appen skall givetvis kosta pengar.

Sen ser jag gärna en annan ikon. Något som man förstår med bildminnet. Typ denna:

4. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Så fort man klickar på ORD: "Du har totalt 300 ord av möjliga 1000 att pluga på!" Ska vara plugga.

Dreamfall gillar detta.
  5. Dreamfall

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror faktiskt att det är få som använder adblockers (det är ganska "avancerat"). Annars håller jag med kritik mot reklam. Jag tar bort den i nästa version (den ger ändå bara 1 krona per dag). Hade den mest som en extra bonus för att köpa något i appen. Jag kommer dock inte att göra en extra app, för jag tror på in-apps :P
    Förstår inte riktigt vad folk inte gillar i ikonen. Tyckte faktisk om den:ehm: Ska kanske hitta på något annat, när jag har tid.
    Tack! :teeth:

6. Dreamfall

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ny version...

Ny version är uppe:)
    Nu finns det Ord, Nog, Kva, Mek och Läs delar. I Lite versionen får man testa 300 ord-, 20 nog-, kva och mek-frågor samt 4 texter från Läs delen.
    I den kompletta :innocent: får man över 2500 Ord, 250 Nog, 70 Kva, 110 Mek och 160 Läs.
    Det finns statistik över ens prestationer, dessutom har man möjlighet att se hur andra svarat på enskilda frågor dvs hur svåra frågor är.:cool:

7. ClefvenMobile

ClefvenMobile Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Om appen blir fullständigare närmare mot våren och får någolunda respons så köper/prövar jag definitivt appen till våren.