[App]IFK Göteborg supporterapp!

Discussion in 'Applikationer' started by Zooklubba, Sep 13, 2010.

1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

[Riktad för supportar av IFK Göteborg]
    Den första supporterapplikationen för något lag i Allsvenskan är här, nämligen till IFK Göteborg!

QR-kod:

Screenshots:
    http://www.appbrain.com/app/com.jascl.ifkgbg
    Notera att man kan välja hur många inlägg av de olika sorterna man vill ha på startsidan!

Changelog finns på hemsidan: http://www.jascl.net/android/ifk/

Applikationen i sig har utvecklats i samarbete med supporterföreningen Änglarna som har hjälpte till att skaffa beta-testare tidigare i somras. Efter massa tips från olika beta-testande änglar så är applikationen äntligen klar.

Applikationen i sig samlar alla intressanta blåvita länkar runtom på internet och visar de i ett enkelt format. Inställningarna är många så man själv kan välja de källor man själv vill ha! Man kan även välja att få en avisering när det finns nya intressanta inlägg att läsa.

Funktionerna är en hel del. Man kan välja vad man vill göra med de olika länkarna, dela, läsa eller öppna i webbläsaren.

Läser man ett inlägg i applikationen kan man enkelt snabbt dra fingret åt höger eller vänster för att direkt byta till en äldre eller nyare inlägg!

Användare med Froyo och Flash kan se youtube-klippen som vissa inlägg har direkt i applikationen. För de andra finns möjligheten att visa inläggen i sin egna webbläsare.

PS. Ta gärna buggar och tips via mail eller här i tråden istället för att sätta dåliga kommentarer då jag inte kan kommentera kommentarerna.

Last edited: Sep 26, 2010
  2. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den första va ju till DIF :(...Hittade denna på market igår när jag sökte :D...Gillar den skarpt

3. bergsby

MINA ENHETER

Jag skulle vilja kunna se:
    Flera tabs med tabeller istället för meny > tabell
    Tabell
    Lag uppställning

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Difs var ju en officiell app. Ingen supporterapp i den bemärkelse eftersom den är officiell för laget. För blåvitt så får deras officiella app inte ha inofficiella (läs rykten) källor som sportbladet osv. Därför skrev jag så, lite slarvigt benämnt kanske. Ska ta en titt på fler tabeller. Tänkte fixa en inställning för att snabba på uppdateringen som helst ska släppas idag eller imorgon. Vet inte hur mycket jag hinner i eftermiddag med tanke på derbyt :P

5. bergsby

MINA ENHETER

Krossa GAIS :D.
    Vill även ha a2sd :D
    men mer av ifk göteborg.se hemsidas info vore kanon

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

a2sd går visserligen ganska simpelt att implementera men det strider mot riktlinjerna Google har gett ut.
    Datahämtningen använder sig utav en Service och vad jag har läst ska apps med dessa inte läggas på SDkortet ty servicen dödas oberoende på vad den gör och inget om dess state sparas när du mountar sdkortet i datorn.

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Version 1.2 finns ute på market!

Äntligen är jag klar med uppdateringen. Har suttit sedan klockan 18. Nu är den byggd för 1.6 så alla med X10 Mini/Mini pro, Wildfire,Tattoo m.m bör hitta den på Android Market. Hör gärna av er om ni inte skulle göra det!

Uppdateringstiden är mycket kortare nu då men man kan komma att få vänta lite mer(endast första gången) när man vill läsa ett inlägg.

Behöver man vara offline kan man även trycka på menyknappen när man är inne på bloggar eller nyheter och trycka på synkronisera och sedan få upp en lista där man kan välja vad man vill spara.

Det är en väldigt stor changelog på den här uppdateringen.
    http://www.jascl.net/android/ifk/ Där kan ni hitta en längre changelog.

Hör gärna av er med kritiken till mig här i tråden, pm eller mail istället för kritik på market då jag inte kan bemöta den.

Tack o godnatt!

8. kanske

kanske Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vilken skit.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

[Ironi]Jag får tacka så otroligt mycket för den konstruktiva kritiken. Den var ju väldigt väl skriven och djup.
    [/Ironi]

Sådana korta löjliga inlägg kan du trots allt hålla för dig själv. Det hade varit bättre om du kan använda potentiellt utökat vokabulär än de två orden du använt och även formulera en motivering till varför du inte tycker om den.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Nov 5, 2010
  11. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag försökte stänga av appen igår bl.a. med task killer, men det fungerade uppenbarligen inte för under natten har den laddat ner 5 MB data...
    Har en Galaxy S med Froyo.

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Det var väldigt märkligt. Men om du kör automatiska uppdateringar så brukar inte task killers fungera korrekt eftersom de för stunden bara dödar servicen.

Vad har du för version?(Startsida>Om) Kör du automatiska eller manuella uppdateringar, isåfall vilka intervall på automatiska?
    Vilka källor har du valt?
    Hör gärna av dig här eller på pm så ska jag ta en titt.

13. stn

stn Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fantastisk app :) det enda som behöver justeras nu är det visuella

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Känner också det. Dock är jag inte så duktig på layouter och design. Men om någon känner sig manad får ni gärna skicka ett pm.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk