[App] Kana by Hand - Lär dig skriva japanska

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av olofsj, 4 jan 2012.

1. olofsj

olofsj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Jag har gjort en app för att lära sig skriva de japanska alfabeten hiragana och katakana. Man lär sig genom att skriva tecknen med fingret på skärmen så avgör appen om man skrivit rätt eller fel. Allt eftersom man lär sig nya tecken får man också lära sig ord som skrivs med dem för att sätta in dem i ett sammanhang.

Om det är någon här som studerar japanska, eller vill göra det, så får ni gärna testa och säga vad ni tycker om den. Appen är gratis.

Det kommer att komma en betalversion där man även kan lära sig kanji så småningom.

Länk till Android Market:
    https://market.android.com/details?id=se.tokotoko.android.kanabyhand

djp och WX5 gillar detta.
  2. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Kommer att ladda den på min tab nästa vecka.

3. olofsj

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan bara varna att layouten inte är optimerad för tablets än, så den kanske inte fungerar perfekt. Jag har tyvärr ingen tab att testa med, så säg gärna till om det är något som är dåligt.

4. WX5

WX5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okej då vet jag. Har bara en tab nu för tiden. ;)

5. Senap

Senap Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har tyvärr inte läst någon japanska men den här appen är riktigt bra! Funderar på att ta en kurs nu :P

Det märks att den inte är optimerad för tablets, vilket är synd för jag tror att det vore en stor fördel att kunna använda den på större skärmar med mer utrymme för att rita. Tyvärr är ritbordet alldeles för litet medan den översta instruktionsrutan är alldeles för stor. Kan tyvärr inte lägga upp en skärmdump just nu. Jag testade på en HTC Flyer med Honeycomb 3.2

6. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag har alltid velat lära mig något asiatiskt språk men aldrig fått tummen ur.
    Min kunskap uppgår till att säga tack på Thai :)
    Funkar appen för mig också eller bör man ha några baskunskaper inom Japanska?

EDIT: Lata jävel, det är väl bara att installera appen och testa.
    Sagt och gjort, in med appen. Får upp ett meddelande om att skriva A. Jag ser ut som ett frågetecken och trycker på check answer och får då se hur det ska se ut. Så jag trycker try again men lyckas inte, har försökt väldigt många gånger men lyckas tamefan inte bli godkänd även om jag kan se symbolen framför mig. I gick däremot bättre, den kan jag :D

Så nja, man bör ha vissa förkunskaper men det är en mycket bra app och den kan vara ganska kul att kolla hur den ska se ut och försöka skriva den så att den blir godkänd.

Last edited: 5 jan 2012
  7. djp

djp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har pluggat japanska på hobbybasis under några år och har testat appen en stund. kom fram till att den fungerar riktigt bra. Jag gillar att den även sätter krav på att tecknen skrivs i rätt linjeföljd men ändå släpper efter lagom mycket på själva utséendet. ser fram mot kanjidelen.

8. olofsj

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kul att du gillar den! Den kan vara lite väl strikt ibland, så jag får nog försöka trimma in det lite bättre, men det är kul att höra att du tycker den är användbar i alla fall.

Kanji-version finns nu ute den också, men den är inte gratis: Länk till Market

Jag sitter nu och snyggar till layouterna för tablets och andra större skärmar, så det kommer en uppdatering med det om inte alltför länge.

9. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Skulle du kunna göra en med hangul med?

Sent from my Nexus S using Tapatalk

10. olofsj

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det vore i och för sig kul att göra det, men eftersom jag inte kan någon koreanska så blir det lite svårt. Någon gång i framtiden kanske, men det lär tyvärr inte bli den närmaste tiden.

11. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: