App NAVIGATION fungerar ej

Diskussion i 'Samsung' startad av 9070, 16 jan 2012.

1. 9070

9070 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har precis fått problem med appen NAVIGATION. Så fort jag försöker starta den så får jag upp felmeddelandet: Programmet Maps (process com.google.android.apps.maps) har stoppats oväntat

Har GPSen igång så den funkar (har testat med andra program)

Någon som har samma problem? Någon som har en lösning på detta problem? Jag kan ju inte ta bort programmet via inställningar. Har 3.1 och 3G+ wifi

Tack på förhand

2. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Kanske en factory reset är på sin plats.... Backup först :)

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

3. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har ett liknande problem med min platta fast med en annan app. Prisjakt appenzell vägrar starta så fort jag ska öppna den så blir jag utslängd på någon hemskärm....funkade fin fint för ett par månader sen total vägrar den, har testat att avinstallera och så men det hjälpte icke....ska se om problemet kvarstår efter jag har rootat och fixat som jag kommer göra med min.

Du kan ju testa masze:s råd även om jag inte tror att det hjälper. Jag tror problemen och de flesta buggar som drabbar plattan har att göra med samsungs sketna mjukvara och de verkar tyvärr inte prioritera plattan högt vad gäller sådant :-(

4. deppen

deppen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provade Navigation för första gången fick och får samma felmeddelande. Gt 7500 och 3.1.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

5. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag har samma fel. Navigation funkade fint runt jul. Har inte öppnat det sedan dess och nu får jag samma felmeddelande. Skit.

6. finnen001

finnen001 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samma här, slutat funka från ingenstans...inte okej för fan!!!

7. finnen001

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag testade att gå in på maps och så startade jag navigation därifrån och då funkade det utan problem. Men att starta navigation direkt felar... Verkar ju onekligen som en bugg kanske..

8. 9070

9070 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Efter att ha sökt lite så lyckades jag tillslut hitta en lösning på problemet. Såg nämligen att det är många som har problem med detta. Lösningen (som fungerade för mig iaf)
    INSTÄLLNINGAR --> PROGRAM --> HANTERA PROGRAM --> välj ALLA (högst upp, mellan HÄMTAT och KÖRS) --> MAPS --> AVINSTALLERA UPPDATERINGAR --> PÅTVINGA STOPP
    Sen gick jag in i market och laddade ner nya uppdateringar för MAPS och sen fick jag den att fungera igen

Så hoppas detta löser era problem

9070

9. finnen001

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Funkar för mig om jag inte installerar uppdateringarna igen... Hmmm.. Skumt problem..