Jag är ju en total nybörjare på android, har inte ens skaffat min första telefon ännu (väntar på att Comviq ska börja sälja Blade) och för mig hade det väl varit trevligt att börja från början med de appar som finns på "alla" telefoner. Sedan gå vidare med en genomgång av de appar som flest använder, med prioritering på de appar som har avancerade funktioner, Launcher Pro Plus kanske är ett sånt exempel.
Upplägg?
- Vad ska den göra?
- Hur gör den det?
- Hur kan den göra det bättre med användarens hjälp?
- Vad kan den göra mer om man vill?
- Hur bra gör den det den ska göra?
- En jämförelse/referens till liknande appar.
- Något sorts betyg, eller kanske en rekommendation ( Om du vill ha dessa funktioner är denna app bättre för att bla bla bla)
Om det finns flera liknande/likvärdiga appar så kan det väl vara en bra ide med ett jämförelsetest där man tar upp de två tre populäraste apparna med just den funktionen och får någon sorts slutsats om vilken som passar just mig som användare bäst.
Det känns som att en viktig del i detta är att man tar stor hänsyn till den enskilde användaren, alla använder sin mobil olika och därmed kommer apparna att utnyttjas på olika sätt.
Ett litet tillägg, appar som kräver root tycker jag går bort eftersom i mina ögon borde handla om det som gemene man kan använda.
Mina 2 Cents!
Last edited: 14 december 2010