App som auto rebootar luren?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tommy_A, 2 mars 2010.

1. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja

Jag letar efter en app som man kan ställa att automatiskt startar om telefonen tex kl 5 på morgonen.

Jag har märkt att min Hero är lite seg och trött efter 2-3 dagar, och varför inte då låta den starta om när den inte används?

Några förslag? Kanske finns nåt instick till locale som jag inte känner till?

//Tommy

2. znapie

znapie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det verkligen så jobbigt att starta om den när du vaknar?

Har svårt att tro att det finns ett app, men men - det finns säkert nåt pucko som gjort det :)

3. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä, det är väl inte jobbigt, men det är en kvart jag kan göra nåt annat på..
    Det är inte så jobbigt o starta datorn när man kommer hem heller, men det finns det ju ett plug in till locale som gör :)

//T

4. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

haha fy fan vad slött att inte kunna starta datorn/telefonen själv :D

5. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

handlar väl inte så mkt om slött direkt. varför använder man locale?? fy fan va slött att inte orka byta ringsignal själv vid en specifik tidpunkt lr stänga av å på wifin.
    Telefonen blir lite piggare efter en omstart. vore perfekt om det kunde ske precis tills man vaknat upp. så det har inget med lathet så snälla tänk till lite innan du slänger ur dig onödiga kommentarer

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Kan inte Locale det redan så finns det säkert fler som vill ha det. Förstår poängen helt, men tänk på att ev. larm stoppar.

7. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Root krävs för detta, bara så att ni vet...
    ...det är krav för de appar som erbjuder en reboot-knapp i alla fall...

8. outlaw_82

outlaw_82 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Håller med dig till fullo. Så fort jag läste första kommentaren om att det var slött så tänkte jag, vadå slött? handlar väll ändå om att kunna få ens lur till den optimala maskinen som den ändå kan bli med alla apps som finns på marknaden. Och locale verkar lösa mycket av sånt som man annars inte orkar, eller glömmer varje dag. Så jag är på din önskan helt och hållet. Har man en grym lur som HERO så varför inte önska det allra bästa från den.

Själv har jag aldrig fått min hjärna att fatta hur locale funkar, men läst mycket om det, och verkar som en shysst app. Kanske är för jag alltid har på samma ljud och nofieringar vart jag än är, och stänger ner det som måste stängas ner om jag verkligen måste. Min egen Locale så att säga :)

9. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

En analog Locale :D :P

10. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ser ut som du kör modaco. Du råkar inte ha compcache på? Den påstås orsaka seghet efter ett tag, fast andra säger att den snabbar upp så där får man väl pröva sig fram antar jag.

Annars så brukar väl seghet efter 2-3 dagar bero på att du har appar igång som läcker resurser på ett eller annat sätt. HTCs ändringar av Android kommer tex med en del spännande läckage och andra roliga buggar, fast de brukar ta längre tid än 2-3 dagar för att slöa ner mobilen. Men som tur är så har HTC också infört buggar som gör att många av de komponenter som läcker också krashar med jämna mellanrum så att man inte märker av det så mycket. ;)

11. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är nog som apple säger att det är compcache som ställer till det. MCR3.1+ har problem med det men när 3.2 släpps så ska det vara avaktiverat.
    Är du betalande medlem på MoDaCo så kan du baka en 3.1-rom utan compcache. Annars finns det instruktioner om hur du ska avaktivera det. Bara att söka lite.

Jag har nu en upptid på 281h och telefonen är lika rapp nu som när jag startade den.

12. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tyvärr är jag inte betalande medlem på MoDaCo så jag får snällt vänta.
    Jag har funderat på det där med compcache, inte sökt närmare på det, eller tagit reda på hur jag justerar det. Kanske är en idé.
    Jag har avinstallerat alla "onödiga" apps o då blev den bättre. men jag tycker faktiskt det verkar som det är HTC´s original grejor som strular till det mest. Framförallt browsern i kombination med musik spelaren.

/T

13. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, bakade precis en MoDaCo 3.2 med avaktiverad compcache.
    Testar ett par dar o hoppas det blir bättre.

Tack för hjälpen!!

//T

14. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

tycker hela iden är patetisk. ta betalt för att få åtkomst till vissa rom lr "romköket"

15. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Vill du inte betala så slipper du. Det du gör i köket kan du göra själv.

Jag valde att betala för att stödja dom som lägger ner en massa arbete för att göra min telefon bättre.

16. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klart det är vårt en slant att få som man vill i sin rom. Slippa aktier och Twitter tex. De som sitter o knåpar med en bra rom ska helt klart ha betalt.
    Jag skulle inte betala om man inte testat romen innan, vilket man kan. Gratis.
    Att jag inte gjort det tidigare är att jag väntat på 2.1. Men när den väl kommer så hoppas jag på att modaco släpper en egen rom, och då kan jag ju ändå baka en ny. Vad jag förstår så är ju medlemskapet ett år. Och har inte 2.1 kommit tills dess så har jag inte hjälten kvar!

17. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Klart det är vårt en slant att få som man vill i sin rom. Slippa aktier och Twitter tex. De som sitter o knåpar med en bra rom ska helt klart ha betalt.
    Jag skulle inte betala om man inte testat romen innan, vilket man kan. Gratis.
    Att jag inte gjort det tidigare är att jag väntat på 2.1. Men när den väl kommer så hoppas jag på att modaco släpper en egen rom, och då kan jag ju ändå baka en ny. Vad jag förstår så är ju medlemskapet ett år. Och har inte 2.1 kommit tills dess så har jag inte hjälten kvar!

18. djchester

djchester Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att nämna Linux och slentrian-reboots i samma mening är såklart en styggelse. Fixa grundproblemet istället. Det är ju inte windows du har på telefonen. :teeth:

19. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Faktum kvarstår: Fanskapet blir seg efter ett par dar. Sen om den beter sig som en windows spelar ingen roll.
    Om jag visste vad grundproblemet var och hade kunskaperna att åtgärda det så skulle jag göra det. Tills dess får man göra som med Windows. Därför vill jag ha en autoreboot app.