App som håller HTC:n igång med minsta strömförbrukning

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av puttepj, 6 december 2010.

1. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hej. Här är mitt problem:
    Jag har en App som min arbetsgivare skapat och som replikerar vår interna mail.
    På gott och ont så har man ett högt säkerhetstänk och via applikationen, tvingas man aktivera lösordsskydd med minst 8 tecken bokstäver och siffror blandat. Man får välja aktivering på upp till 15 minuter. Applikationen tar sedan bort alla features att ta bort lösenord, ändra till pin o.s.v. Det enda jag kan göra, är att byta lösen eller tidigarelägga aktiveringstiden.

Som jag förstår det är det standardlösenordsprogrammet som min app modifierar så att jag inte kan avaktivera eller välja pin.

Det här är ingen höjdare och även om jag själv jobbar med IT-säkerhet så känns den här nivån så pass begränsande att telefonen tappar lite av sin funktionalitet. Nu upptäckte jag dock att om jag har laddkabeln i och väljer skrivbordsklocka, så låser inte telefonen över huvud taget. Så istället för att företaget hade nöjt sig med t.ex. en 4 siffrors PIN, så blir effekten att jag kommer att köra skrivbordsklocka med laddkabel till datorn - även om jag då och då går ifrån datorn på jobbet.... så blir det lätt med för hög säkerhetsnivå.

Min fråga blir då till de av er som har koll - jag har det inte - finns det någon app som till minsta möjliga strömkostnad kan hålla min HTC desire igång så att lösenordslåset inte aktiveras (eftersom jag inte kan avaktivera det manuellt)?

/putte

2. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag bumpar mig själv... Finns det någon app för att skruva säkerhetsinställningar att ladda ner som ev klarar att slå av eller på lösenordsskyddet eftersom min jobbapp gråar ut den möjligheten. Tacksam för tips.

3. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Hm du vill alltså inte att knapplåset ska dra igång?
    Köp switch pro widget (finns säkert något gratis alternativ. men mins inte vad den heter)
    Den fungerar som widgeten "strömkontroll" fast med fler alternativ. Där kan du lätt byta mellan att skärmlåset inte kickar in eller att skärmen aldrig dör osv osv.
    Tror även den går att ställa in så du kan avaktivera lösenordet eller dyl..

är jag på rätt spår eller är det någon annat du är ute efter?

4. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Fast det är tveksamt om det är nu din app som gör någon sorts root-bypass på det vanliga systemet så finns det nog ingen annan app som kan gå in och spärra det.
    Tial and error antar jag.
    Eventuellt skulle du kunna göra en kopia på apk filen - döpa om den till zip och packa upp den i din dator. Där borde du kunna luska ut vilken kod som styr den där tiden.
    Gör en bakup på original appen och sedan är det bara att testa dig fram.
    Friskt vågat- hälften vunnet;)

5. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Detta låter som det vanliga Exchange pin certifikatet. Hade samma på min desire innan oxå. oberoende av vilken Exchange app jag körde så var jag tvungen att godkänd Exchange certifikatet när jag installerade och satt upp det mot vår Exchange server. Så fort jag gjort det så var jag tvungen att slå en pin för att låsa upp telefonen. Det enda sättet att komma runt detta var att ligga på firman att avaktivera detta men att behålla remotewipe i certifikatet. Så nu har jag ingen pin längre men vår it ansvarig har möjlighet att Radera min telefon om den skulle försvinna.