App som kan logga mitt (oändligt strulande..) mobila nätverk?

Diskussion i 'Applikationer' startad av vic, 12 jul 2012.

1. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

Har eviga problem med mitt jävla Tele2-abbonemang. Allt ifrån ett par gånger i veckan till upp till 10 gånger på samma dag tappar jag signal. Det kan manifesteras i att antingen signalen försvinner eller helt enkelt att det står att jag har signal men så kan plötsligt ett SMS dyka upp och säga att "xxx har ringt dig utan att lämna ett meddelande". Försöker jag ringa någon är det bara tyst, tutar tre gånger och kopplar sedan ner. Samma sak i ett år även om det eskalerat från kanske nån gång i veckan till senaste månaden varje dag i princip. Tre olika simkort, två olika telefoner (HTC Desire och HTC One X) och minst tre olika androidversioner. Ingen skillnad...

Tele2:s kundtjänst fattar dessutom ingenting så jag tänkte föra lite logs över hur min signalstyrka etc ser ut över tiden, så kan man (förhoppningsvis) se när det plötsligt dör. Då MÅSTE de (visst?!?!) på teknisk support (inte de 19-åriga tjejerna på first line supporten som bara läser från en mall.....) kunna kolla i deras loggfiler och se varför eller iaf ATT min telefon tappar kontakt med masten.

Jag vill alltså ha en app som kan logga detta. dBm och asu räcker väl (eller bör jag logga annat också?).

Tack på förhand och har någon något tips hur jag kan lösa mitt problem är det mer än välkommet! :)

2. djtail

djtail Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

du bor inte på gotland?

majoriteten jag känner med tele2 har samma problem inklusive mig själv, och varannan gång så får ja upp att det inte telefon hittar simkortet så måste starta om....

testat 4a olika telefoner samt 3 simkort.... börjar bli lite anoying

3. vic

vic Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nope. Stockholms innerstad. Men problemet är fan inte bara precis här..

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

4. tola63

tola63 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

5. borehead

borehead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har haft precis samma problem. Efter några samtal med kundtjänst så lyckades jag få kontakt med reklamationsavdelningen och reklamera mitt abbonemang.
    Tele2 har otroligt mycket problem och det beror på att deras nät är överbelastat. För många som använder det. Jag bytte till Telenor och kan inte vara mer nöjd för tillfället.

Ge inte upp, du ska inte betala för något de inte levererar.