App som projektarbete

Discussion in 'Appförslag och idéer' started by RHONKARN, Aug 23, 2011.

1. RHONKARN

RHONKARN Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare allesammans, jag har funderat länge att göra en android app som projektarbete. Det hela är en simpel idè ett litet soundboard med ett speciellt tema som jag inte kan avslöja.

Min fråga till er kort, vart börjar jag, Finns det speciella guider som ni tycker kan läsvärda, har ni någon bra bok som specialliserar sig på ämnet osv. Kommer även posta hur utvecklingen går och eventuella problem som jag kommer att stöta på.

En liten sak att värt att nämna är att jag är amatör när det gäller android och dess utvecklingsprogram. Dock så har jag en del kunskaper när det gäller kodning.

2. Adam2

Adam2 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Med risk för att verka elak:
    Du har precis gjort ett generalfel enligt mig. Det finns massa trådar om folk som vill börja utveckla applikationer och dessa trådar hittas genom att söka. Som utvecklare utan tidigare erfarenhet kommer du behövs söka väldigt mkt.
    Trådarna ger även tips på böcker och tutorials och diskuterar ofta huruvida du måste börja med att lära dig Java eller ej.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Som Adam2 säger så finns det väldigt mycket dokumenterat här i forumet redan. Många olika boktips och andra starttips.
    Har inte så mycket mer att tillägga då det andra redan finns dokumenterat så bra.

Bli riktigt god vän med: Android Developers Där finns flera tutorials och även dokumentation som många, för ofta, missar.