App startar inte i emulator

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av julskinkan, 14 aug 2010.

1. julskinkan

julskinkan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej!

Jag ville ha en timer-widget till min X10 men det fanns inte en sådan som jag ville ha och därför har jag beslutat mig för att göra en egen timer som är precis som jag vill ha den. Kommer även att göra den tillgänglig för andra när jag är klar med den.

Så nu när det är fredag och man är ledig och lite småberusad så tyckte jag att det passade väldigt bra att dra igång med det här :D. Jobbar med webbutveckling, inte just Java då men har erfarenhet av typ php, javascript, C# och sådant så jag borde kunna fixa detta ganska lätt tycker jag. Jag har dock lite svårigheter att starta igång. Har följt den här guiden: http://developer.android.com/ mycket noggrant och jag får allt att fungera förutom en liten sak.

När jag väljer Run i Eclipse så ska jag ju kunna välja en emulator som redan är igång i den övre listan "Choose a running Android device". Men där är lika tomt som mitt kylskåp kommer att vara i morgon. Det enda jag kan göra är att starta en ny emulator i den nedre listan, och när jag gör det så startar den, men den startar inte med min hello world-app som jag håller på med och jag kan inte hitta någonstans i emulatorn där jag kan köra den :(.

Kanske lättare att se vad jag menar med en skärmdump så här har ni en:

Är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med detta! :D

Ha det bra och ha en trevlig helg!
    Mvh

2. julskinkan

julskinkan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nu kom jag på att jag kunde koppla in min X10 i datorn och då dyker den upp i listan. Och nu funkar appen! :D Men det vill jag kanske inte göra alltid... Så vore fortfarande bra om jag fick veta varför AVD:erna inte dyker upp :P