App till kortspel + statistik

Diskussion i 'Applikationer' startad av Tiggeby, 12 dec 2013.

1. Tiggeby

Tiggeby Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Vi spelar mycket kort med våra grannar. Det blir 300 & 500, Plump, Chicago Poker och ett antal andra kortspel. Jag skulle önska mig en app som håller koll på statiken på alla spel vi spelar. Exempelvis Plump, där ska det finnas ett formulär som går från 10 och ner till 1 och sen upp till 10 igen, måste alltså vara två ettor på raken. Det finns en sån app för Ipad, riktigt snyggt gjord dessutom. När detta spela är klart ska man kunna föra in resultatet i "Statistikappen" och där ska det då stå vilket spel det är man har spelat, namn, datum. Väljer man sen Chicago Poker så får man upp det protokollet och när det är färdigspelat förs det också in i "Statistikappen". När året är slut gör man en sammanställning på vilken som har vunnit respekive spel flest gånger och även total poängen för alla spel.

Den bör funka både på Tablet som Smarphone

Skulle det vara svårt att göra en sån app?

//Tobbe

2. Avalon

Avalon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Denna appen skulle jag också vilja ha.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

3. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Nej, det är inte svårt.

Ännu enklare är att använda ett kalkylark från någon office app. :-)

4. Tiggeby

Tiggeby Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visserligen, men man vill gärna ha lite stil på det. Ett tråkigt excelark är inte direkt upplyftande :)

//Tobbe

5. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det kan jag förstå. Grejen är det att även lätta saker tar tid, då det alltid finns ett vist mått av kringarbete som man inte kommer ifrån. Detta i sin tur gör att enkla saker måste sälja så fantastiskt mycket för att investerad tid åtminstone ska betala tillbaka sig, så någon vinst finns oftast inte att hämta på detta. Därav att enkla saker sällan blir av.

Men å andra sidan är du beredd att betala en rejäl bunt tusenlappar så kan du få den precis så snygg som du önskar. :money: