App utvecklare sökes till ny ide - kartor/GPS

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Devil Jr, 7 feb 2013.

  1. Devil Jr

    Devil Jr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag en kart ide. Tänker mig använda Google map api plus lite annat. Jag kan tänka mig att de behövs nån form av databas att kommunisera med.

    Skulle tro att den är ganska enkelt att få till en lösning som funkar. Den behöver funka på iOS; Android och Weben.

    Nu till biten med betalning....

    Jag har inget AB för denna ide ännu.

    Men jag/vi skulle kunna säga att du får 30% av aktierna. Med ett förbehåll att jag kan köpa ut dem.



    Vi hörs,

    MVH Pierre

    pierre.karlsson.newco(a)gmail.com
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Hur tänkte du dra in pengar på appen? Om den är så enkel som du skriver så vad hindrar andra från att göra samma sak?

    Jag fastnade lite på den där formuleringen: "Med ett förbehåll att jag kan köpa ut dem.".
    Som jag tolkar det du skriver så vill du ha möjligt att när du vill kunna köpa ut utvecklaren, men jag hoppas att jag har fel.
    Det borde väl stå "Med ett förbehåll att jag får förköpsrätt till marknadsvärde vid försäljning". Det är en mer vettig utformning av avtalet.

    Utöver 30% av aktierna så antar jag att utvecklaren även får lön för den tid som läggs ner.
    30% av 50000 kr blir bara 15000 kr vilket inte ens täcker en månads arbete.
     
    evening.beam gillar detta.
  3. evening.beam

    evening.beam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Hur har du tänkt dig att utbytet ska bli? Hur mycket tid kommer det att ta? Vad gör det intressant att samarbeta med dig?