[App] Web Page Monitor

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av sshädow, 27 aug 2014.

1. sshädow

sshädow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er, jag har precis knåpat ihop min första Androidapp. Web Page Monitor tar länkar till olika hemsidor och undersöker periodiskt dessa för att meddela om sidan har uppdaterats sedan förra kollen. Appen kan användas för att följa i princip vad som helst, kanske en annons eller sökning på en säljsida, eller varför inte en forumtråd utan att för den delen bli sönderspammad med epostnotifikationer.

Bland annat kan man ställa in automatisk koll av alla tillagda sidor i bakgrunden, flera gånger i timmen till en gång om dagen, för att sedan få en vanlig notifikation om någon sida har uppdateras. Notifikationen kan paras med valfri ljudsignal, vibration, och även notifikationsljus om enheten har det (exempelvis Nexus 5).

Man kan även justera hur individuella sidor kontrolleras, och ställa in appen på att ignorera små förändringar, såsom växlande reklam. Det här är ganska viktigt eftersom att många hemsidor annars alltid skulle visas som uppdaterade hela tiden.

Det här är bara en första version och all feedback uppskattas verkligen.

Appen hämtas på Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.christofferalf.webpagemonitor

2. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

3. sshädow

sshädow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För Swedroid kan man nog lättast göra så att man högst upp i tråden väljer visningsalternativ -> trådad visning, då hamnar alla inlägg i en lång lista överst, och så märker appen när denna ändrats.

Den nya länken blir då "https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=114260&mode=threaded"

Jag har också släppt 1.1 där man nu kan ställa in exakt hur stora eller små förändringar man vill ignorera, 0 % till 99 % jämfört med sista gången sidan uppdaterades.

Last edited: 1 sept 2014
  4. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Tack för en bra app. Använder den till ett gäng sidor. Dock en liten fråga. Om jag exempelvis vill följa http://www.avsforum.com/forum/166-l...sony-kdl65w850c-kdl75w850c-owners-thread.html och alla kommande sidor för denna tråd. Hur göra. Måste jag skaffa konto på sidan och försöka ändra trådinställning eller räcker det med att jag lägger till länken och så löser appen den när nästa sida kommer?

En feature som skulle uppskattas är att lägga till mark as read i notifieringen, det skulle innebära att man kommer kunna köra mark as read i sin android wear klocka med.

Tack för en bra app.
    Mvh
    M203

Last edited: 12 maj 2015