Appar borta och andra konstiga saker efter uppdatering[MIUI]

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av noname.olsson, 8 maj 2011.

1. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Halloj!
    Installerade igår MIUI, och den är ju undebrar. Såg sen idag när jag utforstade romen lite mer att jag inte hade den senaste versionen. Finns en för att kolla uppdateringar till romen, och där laddade jag ner den senaste, engelsk språkpaket och även Google Apps.
    Bootade om mobilen och flashade först in den nya MIUI, sedan utan att starta om flashade jag in språkpaketet och till sist Google Apps. Därefter bootade jag om mobilen.

Nu märker jag att varje gång jag startar mobilen, innan MIUI laddningen kommer, så blir skärmen så där konstig med massor av färger i några sekunder. Första gången jag startade mobilen efter uppdateringen kunde jag inte starta Calendar, Gmail, MIUI appen för uppdateringar, MIUI appen med forumet. Jag bootade om och det var fortfarande konstiga färger vid uppstart. Nu fungerar min Calendar igen, men de andra går inte att starta. Det står att appen i fråga inte är installerad.

En annan väldigt konstig sak är att när jag har min laddare ikopplad och väljer att stänga av telefonen, efter avstängning startar den automatiskt. Testade även nu att dra ur laddaren, stänga av mobilen, och sedan sätta i laddaren. När jag stoppar i laddaren startar mobilen. Så minns jag inte att det var innan eftersom jag bara körde den andra versionen några timmar. Det är lite konstigt att jag inte kan ha mobilen avstängd och laddare i samtidigt ju.

Det här känns lite lustigt tycker jag. Blev något fel, eller är det så efter uppdateringen? Är lite ny på MIUI och det här var första uppdateringen jag gjorde.

Tacksam för alla svar så jag vet om jag ska flasha om hela romen från början, eller om det går att lösa.

//Andreas